به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از یوروسیا ریویو، آمریکا تحریم هایی بر چندین شرکت چینی و مقامات ارشدشان برای حمل نفت ایران و نقض تحریم آن اعمال و ده ها نفتکش غول پیکر را برای استفاده تاجران انرژی در غرب محدود کرد.
به عنوان یک تاثیر مستقیم تحریم شرکت کشتیرانی چینی کاسکو، 145 هزار تن نفت هند در معرض خطر قرار گرفته است.
وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه دو زیرمجموعه شرکت کاسکوی چین که در زمینه حمل نفت و کشتیرانی و لجستیک فعال هستند را تحریم کرد، هرچند شرکت مادر تحریم نشده است.
شرکت پترولیوم کانکورد، پگاسوس 88، شرکت کشتیرانی کانکون و شرکت هلدینگ کانلون نیز تحت تحریم قرار گرفتند.
اریک بروخوزن، رئیس موسسه تحقیقات و مشورتی پوتن و پارترز و دلال انرژی گفت تحریم های شعبه های کاسکو به تنهایی می تواند بر 40 تا 50 نفتکش تاثیر بگذارد که نیمی از کشتی های بسیار بزرگ حمل کننده نفت خام هستند. این نفتکش های غول پیکر توسط تاجران نفتی بین المللی برای سفرهای با مسافت طولانی استفاده می شوند.
فایننشیال تایمز در ماه آگوست گزارش داد دولت ترامپ حرکت نفتکش ها مرتبط با بانک کانلون، که شعبه ای از بزرگ ترین شرکت دولتی نفتی چین یعنی شرکت ملی نفت چین است، را رهیابی می کند زیرا نشانه هایی وجود دارد که این شرکت به انتقال نفت ایران به چین کمک می کند.
بر اساس آمارهای «تَنکِر تِرَکِر» و «مارین تِرَفیک»، در ماه آگوست، حداقل سه تانکر مرتبط با کانلون تشخیص داده شدند که از ماه می با کشتی های ایرانی تعامل داشتند.
شرکت «ایندین اویل» نیز در حال بررسی تاثیر تحریم های آمریکا بر کرایه نفتکش های متعلق به شعبه شرکت کشتیرانی کاسکو است.
این شرکت در پاسخ به ایمیل رویترز، نوشت: «این موضوع در حال بررسی است.»
ایندین اویل نفتکش « Da Yuan Hu» با مالکیت کاسکو شیپینگ تانکر دالیان را برای حمل 145 هزار تن نفت مکزیک کرایه کرده است. این کشتی سفر خود را از بندر پارادیپ در شرق هند در 10 اکتبر آغاز خواهد کرد.
بیش از دو ماه پیش و 20 هزار کیلومتر قبل، نفتکش «Da Yuan H» سنگاپور را به مقصد مکزیک برای دریافت محموله نفت خام ترک کرد. این نفتکش روز پنج شنبه، کمتر از دو هفته مانده بود به مقصد برسد که سفر طولانی اش به خطر افتاده است. این کشتی به همراه ده ها کشتی دیگر، اکنون در بن بست میان آمریکا و ایران گیر کرده اند.
بلومبرگ گزارش داد این اعلامیه وزارت خزانه داری آمریکا سبب شد تا واسط های حمل و کرایه کنندگان کشتی به تقلا بیفتند تا رزروهای خود با شرکت های مورد تحریم را لغو کنند و اجازه دهند پروانه های موقت منقضی شوند. در مورد محموله هایی که قبلا به وسیله کشتی های این شرکت ها بارگیری شده اند، بلاتکلیفی وجود دارد که آیا اجازه تحویل دارند یا نه یا اینکه مجبور خواهند بود تا محموله های خود را به نفتکش های بدون تحریم انتقال دهند.
انتهای پیام/