به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلیمیل، کارشناسان باور دارند اگر والدین با لحنی کنترلگرا سعی در موظف کردن فرزندشان برای انجام تکلیف مدرسه داشته باشند، کودکان بیشتر از آنجام آنها سربازمیزنند.
به گفته محققان این رفتار والدین حس انتخاب را میان کودکان از بین میبرد و نتیجه حاصل از آن انجام نشدن تکالیف مدرسه است.
دانشمندان دانشگاه کاردیف تحلیل کردند که چگونه ۱ یک هزار کودک و نوجوان نسبت به تکالیف موظف خود که توسط زنانی با لحن متفاوت گفته شده است واکنش نشان دادند.
این بررسی به خوبی نشان داد، آنهایی که احساس کردند تحت کنترل نیستند و استقلال از آنها سلب نشده است، تکالیف خود را به طور کامل انجام دادند.
نتایج این گزارش که در مجله Developmental Psychology منتشر شده بیانگر آن است که تشویق کودکان برای انجام تکالیف مدرسه یک چالش مشترک است که میتواند بر عملکرد جوانان در مدرسه تأثیر بگذارد.
انتهای پیام/