آمادگی تأمین ارتباط بیش از دو میلیون زائر اربعین در مرز بین المللی مهران

به گزارش گروه علمی ودانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از  روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عباس بیرامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با اشاره به ارتقای ظرفیت تمام سایتهای تلفن همراه در منطقه مرزی مهران و شهر مهران گفت: با هماهنگی به عمل آمده با اپراتورهای تلفن همراه،  12 سایت سیار نصب شده و همچنین با ایجاد ظرفیت انتقال در مسیر مهران- ایلام در صورت بالا رفتن ترافیک ارتباطی زائرین، پیش بینی های لازم انجام شده است.

بیرامی با اشاره به مشکل ارتباطی مسیرهای منتهی به مرز مهران تصریح کرد: با ایجاد رومینگ بین اپراتورها در تمام مسیرها و همچنین تکمیل پوشش تلفن همراه کمربندی شرقی ایلامو مسیر ایلام - کرمانشاه جاده حمیل توسط همراه اول، پوشش 100درصدی جاده ای انجام گرفته است.

وی ضمن تاکید بر همکاری اپراتورهای تلفن همراه برای تامین ارتباط مناسب افزود: اپراتور اول با ایجاد چتر WIFI رایگان از شهر مهران تا پایانه مرزی به طول 14 کیلومتر به زائرین ارائه خدمت می دهد و همچنین در مهران ظرفیت پهنای باند از یک به سه گیگا بایت و در پایانه مرزی مهران از یک به ۲ گیگا بایت افزایش می باید.

 بیرامی با بیان اینکه چهار کانکس اضطراری همراه اول در ایام اربعین در پارکینگ اربعین، پل زائر و پایانه مرزی مهران نصب می شود، گفت: ۱۰ دستگاه تلفن همگانی در پایانه مرزی مهران برای ارائه خدمات به زائران امام حسین مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به خدمات واحدهای تابعه وزارت گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت با ارتقا ظرفیت شبکه فیبرنوری در پروژه نور 2 به میزان 48core و ارتقای ظرفیت پهنای باند مورد درخواست اپراتورهای تلفن همراه و شرکت های مخابراتی در خدمت زائرین خواهد بود.

بیرامی از نصب و راه اندازی دو دستگاه خودپرداز سیار پست بانک در مرز مهران خبر داد و گفت: شعب کشیک پست بانک در ساعت غیر اداری برای ارائه خدمات بانکی در سطح استان ایلام فعال هستند و شرکت پست نیز در این ایام با راه اندازی باجه شبانه روزی و جمع اوری اشیا گمشده زائرین در مرز مهران مستقر می شود.

وی در پاسخ به احتمال اختلال در شبکه ارتباطی افزود: گروه پایش سازمان فناوری اطلاعات در مرز مهران برای بررسی کیفیت شبکه در ایام اربعین مستقر می شود.

بیرامی در خصوص خدمات محتوی در زمینه اربعین گفت: با همکاری اپراتور دوم  در استان اپلیکیشن جامع اربعین با نام مسیر رستگاری طراحی شده که خدماتی همچون آخرین وضعیت ترافیک جاده ای، محل استقرار موکب ها، مناطق پر ازدحام و موارد نیاز مرتبط با زائرین را ارائه می دهد.

انتهای پیام/