برنامه سعودی‌ها برای سرمایه‌گذاری 100 میلیارد دلاری در هند

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، سعود بن محمد الساطی، سفیر عربستان در دهلی نو، طی مصاحبه‌ای با یک خبرگزاری هندی گفت: عربستان به دنبال سرمایه‌‌گذاری بلند مدت در حوزه‌های اصلی اقتصاد هند نظیر پتروشیمی، زیرساختی و معدنی است.

وی با اشاره به پتانسیل هند برای رشد و همچنین نیاز عربستان به تنوع بخشی به اقتصاد خود گفت: هند یک مقصد سرمایه‌گذاری جذاب برای عربستان است و این کشور به دنبال یک شراکت بلند مدت در حوزه‌های اصلی و اقتصادی با دهلی نو است.

عربستان بزرگترین صادر کننده نفت جهان و یکی از اصلی‌ترین تامین کنندگان منابع انرژی  مورد نیاز هند است به گونه‌ای که 17 درصد نفت و 32 درصد LPG این کشور را تامین می‌کند.

سفیر هند گفت: سعودی‌ها به دنبال سرمایه‌گذاری با حجم 100 میلیارد دلار در هند هستند.

قرار است پول سعودی‌ها در حوزه انرژی، پالایشگاهی، پتروشیمی، زیرساخت، کشاورزی، مواد معدنی و همچنین بخش معدن هند سرمایه گذاری شود.

به گفته سفیر عربستان در هند قرار است شرکت نفت دولتی آرامکوی عربستان با شرکت ریلاینس اینداستریز هند همکاری‌های نزدیک تجاری داشته باشد که این اقدام نشاندهنده استراتژیک بودن مناسبات دو کشور در حوزه انرژی است.

به گفته الساطی آرامکوی عربستان پیشنهاد سرمایه‌گذاری در بخش انرژی هند شامل 44 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در پالایشگاه ساحل غربی هند و پروژه پتروشیمی ماهاراشترا را مطرح کرده است که همکاری تجاری بلندمدت با ریلاینس نشاندهنده ساختار استراتژیک روابط دو جانبه بین هند و عربستان است.

سفیر عربستان در هند  با اشاره به طرح چشم انداز 2030 ولیعهد این کشور برای کاهش وابستگی اقتصادی سعودی‌ها به نفت گفت که در سال 2019 حدود 40 فرصت همکاری اقتصادی بین دو کشور شناسایی شده است که به افزایش امیدواری نسبت به بالا رفتن حجم مبادلات تجاری بین دو کشور طی سال‌های آینده منجر شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اقتصادی