٢٣٠ برنامه درسی بین رشته‌ای تدوین شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جلسه دیدار رؤسای مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در محل نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد.

حسین میرزایی در این نشست تصریح کرد: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، اتاق فکر فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی، علم و فناوری است. همچنین این ماموریت را در شش گروه پژوهشی مطالعات آینده نگر، مطالعات علم و فناوری، ارتباطات و فضای مجازی، مطالعات فرهنگی، مطالعات زنان، مطالعات اجتماعی و بهره‌گیری از ظرفیت علمی سایر مراکز علمی کشور به انجام می‌رساند.

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ضمن تاکید بر در دستور کار بودن بررسی ابعاد اجتماعی و فرهنگی فناوریهای نوین، هوش مصنوعی، Nbics و مباحث بین رشته‌ای به نقش اساسی پژوهشکده در ترویج حوزه بین‌ رشته‌ای در کشور و تدوین ٢٣٠ برنامه درسی بین رشته‌ای در سالیان گذشته اشاره کرد.

میرزایی ضمن تشکر از حمایت‌های همیشگی سازمان برنامه و بودجه از پژوهشکده بر تعامل علمی موجود با سازمان امور اجتماعی کشور و سایر دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و از معاون علمی و فناوری رییس جمهور حمایت از مطالعات فرهنگی و اجتماعی علم و فناوری را درخواست کرد.

علاوه بر این به برگزاری ده دوره جشنواره بین‌المللی فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی و وجود دبیرخانه دائمی آن از بدو تأسیس تاکنون در پژوهشکده به عنوان ذخیره بزرگ علمی و نخبگانی کشور به عنوان یکی از فعالیت‌های پژوهشکده پرداخت.

انتهای پیام/