اعضای هیأت علمی در فرصت مطالعاتی در وزارت نیرو 2 بار حقوق می‌گیرند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،‌ محمدصالح اولیا معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو در نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور اظهار داشت: وزارت نیرو براساس برنامه فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی تفاهم‌نامه‌ای را با این وزارتخانه منعقد کرده که اعضای هیأت علمی برای فرصت‌های مطالعاتی 6 ماهه تا یک ساله در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو حضور پیدا می‌کنند. 

وی گفت: وزارت نیرو در این باره مشوق‌هایی دارد که براساس این مشوق‌ها اگر عضو هیأت علمی حضور تمام وقت در مجموعه وزارت نیرو داشته باشد، هم از وزارت علوم و هم براساس میزان کار انجام داده از وزارت نیرو دستمزد می‌گیرد تا حضور اعضای هیأت علمی در فرصت‌های مطالعاتی وزارت نیرو مؤثر باشد. 

وی خاطرنشان کرد: تمرکز، هم‌افزایی و مأموریت‌گرایی از ویژگی مهم پژوهش است و اساتید باید یاد بگیرند که از کار انفرادی در فعالیت‌های پژوهشی فاصله بگیرند.

اولیا ادامه داد: طبق قوانین موجود، حدود دو درصد از درآمدهای شرکت‌های زیرمجموعه وزارتخانه باید صرف امور آموزشی و پژوهشی شود که از این میزان حدود نیم درصد به امور آموزشی و یک‌و نیم درصد به امور پژوهشی اختصاص می‌یابد.

اولیا همچنین از حمایت وزارت نیرو از دانشجویان دکتری خبر داد و گفت: طرح دکترای مشترک بین وزارت علوم و وزارت نیرو پیگیری می‌شود که براساس این طرح، دانشجویان دکتری با حمایت این وزارتخانه تحصیل می‌کنند، به این معنا که این دانشجویان از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو اسپانسر داشته باشند و بعد از گذراندن 2 سال دوره تئوری در صنعت حضور پیدا کنند و دستمزد بگیرند. 

انتهای پیام/