اختصاص 1900 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای رونق صنعت آب و فاضلاب

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حمیدرضا جانباز در حاشیه نمایشگاه آب و تاسیسات آب و فاضلاب با تاکید بر اینکه اختصاص 1900 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای پروژه‌های آب و فاضلاب با هدف رونق بخشیدن به این صنعت است،‌گفت:‌ این منابع 6 طرح مهم حوزه آب و فاضلاب را در بر خواهد گرفت و بنابراین این 50 درصد برنامه‌ریزی شده از اعتبار صندوق توسعه ملی و 50 درصد مابقی توسط بانک عامل تامین خواهد شد.

به گفته وی این منابع به طرح‌های استفاده از کاهنده‌های مصرف برای توسعه مباحث مدیریت مصرف، بهره‌برداری از سامانه‌ها و تصفیه‌خانه آب و فاضلاب، بهره‌برداری از سامانه‌های مجتمع‌های آبرسانی روستایی، استفاده از آبرسانی تانکر، طرح ارتقاء کیفی با پکیج‌های کوچک و کاهش آب بدون درآمد و هدر رفت آب قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل آبفای کشور خاطرنشان کرد: این منابع به صورت وام و تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. بر این اساس پروژه‌های مورد نیاز در مناطق مختلف کشور از سوی شرکت‌های آب و فاضلاب استان‌ها فراخوان داده خواهد شد و پس از بررسی صلاحیت متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، صنعت آب و فاضلاب چند سالی است دچار رکود شده و به نظر می‌رسد اعطای تسهیلات و توجه دولت به این صنعت بیش از پیش ضروری است.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اقتصادی