7 چالش قراردادهای مشترک شرکت‌های منابع آب و آبفا/تأمین 99 درصد تجهیزات سدسازی از تولید‌ات داخل ‌

به گزارش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خبرنگار اقتصادی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خبرگزاری فارس،‌‌ محمد حاج رسولی‌ها در اختتامیه پانزدهیم نمایشگاه آب و تاسیسات آب و فاضلاب در نشست با نمایندگان بخش خصوصی گفت: اگرچه 99 درصد تجهیزات سدسازی از تولیدات داخل تامین می‌شود، اما به هر حال باید برای بالا نگه داشتن توان داخلی شرکت‌ها، از آنها حمایت شود. به هر حال وزارت نیرو پافشاری می‌کند نقاط فنی و مشکلات را مرتفع کند تا تولید داخلی محقق شود.

وی با ذکر یک مثال که تولید داخلی پمپ‌های mc200 پس از پیگیری وزارت نیرو حدود 15 سال است که به یکی از تولیدات خوب بخش خصوصی و عادی آنها تبدیل شده است، اظهار داشت: نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که در زمینه تعرفه‌ها و فهرست‌ بهای 98 نسبت به سال گذشته از فعالیت‌های بسیار سنگین فولادی تا جزئی‌ترین فعالیت‌ها حدود 180 درصد افزایش داشته‌ایم که این موضوع در قالب حمایت از بخش خصوصی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: 7 نکته مهم در قراردادهای فعلی به عنوان چالش مشترک بین شرکت‌های منابع آب و آب و فاضلاب کشور وجود دارد که می‌توان به تعدیل و اصلاح قیمت‌ها، استفاده از ظرفیت ماده 29 شرایط عمومی پیمان، ورود به تاخیرات مجاز پیمانکاران و مشاوران، رعایت قانون حداکثر، تعهدات مالی در پیمان‌ها و ورود به مسائل حل اختلاف در قراردادها اشاره کرد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

برچسب ها:

اقتصادی