پرداخت مطالبات پیمانکاران آبفا از طریق اوراق و اسناد خزانه

به گزارش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خبرنگار اقتصادی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خبرگزاری فارس،‌‌ حمیدرضا جانباز در مراسم اختتامیه پانزدهیم بین‌المللی تاسیسات آب و فاضلاب در نشست تخصصی با بخش خصوصی با اشاره به اینکه طی هفته‌های آینده بخش زیادی از مطالبات سال گذشته پیمانکاران آبفا در قالب اوراق یا اسناد خزانه یک ساله پرداخت خواهد شد، بیان کرد:‌ تلاش ما همین است که طی این سال‌ها در برگزاری نمایشگاه‌ها، بخش خصوصی بتواند توانمندی خود را به بخش دولتی عرضه کند، حال خوشحالیم که اکنون اعتماد به نفس در مجموعه دست اندرکاران از جمله مهندسان مشاور، پیمانکاران و سازندگان به وجود آمده است.

جانباز با اشاره به اینکه در حال حاضر در بخش آب بیش از 97 درصد تجهیزات موردنیاز طرح‌های عمرانی در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: هر چند در زمینه کیفیت دارای مشکلاتی هستیم، اما بر اثر تحریم‌های دوره قبل و کنونی، با کوچک‌ترین مشکل مواجه نشده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور اضافه کرد: باید به بخش خصوصی در زمینه تولید داخل اعتماد کرد، پس در بخش‌هایی که در صنعت که امکان تولید فراهم است باید از بخش تولید داخل استفاده کنیم و به آنها اعتماد کنیم.

وی با اشاره به اینکه از 3 سال گذشته در پی تشکیل انجمن‌های صنفی متخصص هستیم اظهار داشت: ما معتقد هستیم که اعضای این انجمن‌ها می‌توانند بر اساس تایید صلاحیت خودشان لیستی تهیه کرده تا ما اسناد مناقصه و مزایده را بین خود آنها به مرحله اجرا بگذاریم.

جانباز تصریح کرد: باید اذعان کنم که کشور به حدود 3500 کیلومتر طرح‌های انتقال و خطوط آب‌رسانی نیاز دارد. پس راهکار این موضوع در این است که این مسئله در اختیار بخش خصوصی باشد و بر همین اساس از شرکت‌های خصوصی و صنف لوله‌سازهای فولادی و چدنی درخواست داریم وارد این فعالیت شده تا بتوانیم از این اعتبار در کشور بهره بگیریم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

برچسب ها:

اقتصادی