در گام دوم انقلاب خودکفایی در همه بخش‌های دام را اعلام می‌کنیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز در مراسم روز دامپزشکی گفت: برنامه‌ریزی انجام شده که در گام دوم انقلاب خودکفایی خود را در همه بخش‌های دام اعلام خواهیم کرد. 

وی در تشریح چگونگی این اقدام گفت: با تکیه بر نیروی جوان، علم و دانش و واگذاری امور به مردم، این خودکفایی قابل دسترس است. 

وی در ادامه گفت: در سال گذشته در اوج تحریم و  جنگ اقتصادی، کرسی دبیرکلی سازمان بهداشتی جهانی دام را تصاحب کردیم و کشورهای زیادی خواستار انجام پروتکل بهداشتی با ایران است که بخشی از آن هم انجام شده است و همچنین مقاصد صادراتی جدید ایجاد کردیم. 

وی در ادامه به اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: با اصلاح و ابلاغ دستورالعمل جدید، به دنبال قطع کامل وابستگی به انواع نهادها از جمله واکسن و دارو هستیم. 

رفیعی‌پور همچنین گفت: حتی تلاش ما این است که از هرگونه وابستگی به تکنولوژی و دانش نیز بی‌نیاز باشیم. 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه با بیان اینکه سال گذشته از بحران‌های سیل، زلزله، بیماری آنفلوانزا و تب برفکی و نداشتن واکسن عبور کردیم، گفت: با افتخار اعلام می‌کنم که در سال 98 جلوتر از همه بحران‌ها هستیم و مفهوم آن این است که بحران‌ها نمی‌تواند برای بخش دامی کشور هزینه‌ ایجاد کند. 

امروز مراسم روز ملی دامپزشکی با حضور مقامات و مسئولات بخش کشاورزی در سالن خوشه کشاورزی برگزار شد. 

انتهای پیام/

برچسب ها:

اقتصادی