22 هزار هکتار پارک جنگلی حاشیه تهران به شهرداری واگذار شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز وزیر جهاد کشاورزی و شهردار تهران تفاهم نامه‌ای منعقد کردند که بر اساس آن 22 هزار هکتار از پارک جنگلی اطراف تهران به مدت 30 سال به شهرداری تهران واگذار شد.

در این مراسم وزیر جهاد کشاورزی گفت: تنها دغدغه ما این است که شهرداری تهران در این مدت این املاک و پوشش جنگلی آن را کامل حفظ کند و مانع از تخریب آن شود.

وزیر جهاد کشاورزی که ظاهرا نگران تصرف و تخریب اراضی در این پارک‌های جنگلی بود، گفت: من هیچ دغدغه‌ دیگری ندارم و فقط به دنبال این هستم که این پارک‌های جنگلی کامل حفظ شوند.

وی ادامه داد:‌ در سال‌های گذشته تجربه همکاری با شهرداری را داشتیم که با شرایط خوبی فضای سبز و جنگل‌ها را نگهداری کردند و البته بعضی مواقع گرفتاری‌هایی داشتیم که الان زمان اظهار این گله‌مندی‌ها نیست.

در مراسم انعقاد این تفاهم نامه فیروز حناچی شهردار تهران اعلام کرد ما این پارک‌های جنگلی را برای استفاده شهروندان در طول روز به ویژه آخر هفته در نظر می‌گیریم و تلاش خواهیم کرد ضمن حفظ و نگهداری حتی آن را توسعه دهیم که به تلطیف هوای شهر کمک زیادی خواهد کرد.

خلیل آقایی رئیس سازمان جنگل‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری هم تاکید کرد: برای هر یک از این پارک‌های جنگلی قوانین حفظ و نگهداری جداگانه‌ای با شهرداری تهران تصویب خواهیم کرد تا آنها به صورت قانونی و مناسب اداره شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اقتصادی