کارفرمایان حق اخراج و یا خاتمه قرارداد کارگران به صورت یک‌طرفه را ندارند

کریم یاوری مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اعلام کرد: کارفرمایان حق اخراج و یا خاتمه  قرارداد کار کارگران را به صورت یک‌طرفه ندارند. قرارداد کار فی‌مابین کارگر و کارفرما ملاک تصمیم‌گیری است.

وی گفت: هیات تشخیص انحراف و انحلال شوراها مرکب از هفت نفر نمایندگان کارگران و کارفرمایان با مسئولیت و ریاست نماینده وزارت تعاون کار و رفاه  اجتماعی در مورد اعضای شوراهای اسلامی کار تصمیم گیری نماید( موضوع ماده 22 قانون تشکیل شوراهای اسلامی کار)

به گفته یاوری گفت: از جمله وظایف اعضای شوراهای اسلامی کار، موضوع فصل دوم قانون شوراها است که بالا بردن آگاهی کارکنان در زمینه اقتصادی فنی و حرفه‌ای و نظایر آن و نیز نظارت بر امور واحد به منظور اطلاع از انجام صحیح کار و ارائه پیشنهاد سازنده به مدیران و مسئولان مربوطه در بنگاه اقتصادی است.

کریم یاوری اعلام کرد: یکی دیگر از وظایف شورا همکاری و کوشش در بهبود شرایط کار و دستیابی به میزان تولید پیش‌بینی شده در برنامه‌های تولیدی بنگاه اقتصادی است.

وی گفت: شوراهای اسلامی کار در حدود وظائف و اختیارات خود در برابر هیات موضوع 22 و مجمع کارکنان مسئول است .

کریم یاوری گفت: یک نفر از اعضاء شورای اسلامی کار به انتخاب اعضاء به عنوان عضو رابط شورا در جلسات  هیات  مدیره واحد برای ارائه نظریات و پیشنهادات شورا شرکت می‌کند.

به گفته مدیرکل حمایت از مشاغل  و بیمه بیکاری، هم چنین یک نفر نماینده مدیریت بنگاه اقتصادی در جلسات شورای اسلامی کار برای ارائه  گزارشات مورد نیاز به شورا  شرکت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه  شورای اسلامی کار، همراهی و هماهنگی با کارگران و کارکنان و مدیران برای بهبود رونق تولیدات است. هر چه قدر همدلی و هماهنگی بین اعضائ شورا و مدیران  بنگاه  بیشتر باشد بهبود امور و رونق تولید حاصل می‌شود.

انتهای پیام/ب

برچسب ها:

اقتصادی