به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، آرش محبینژاد در حاشیه دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو با بیان اینکه در تولید پراید و پژو 405 به خودکفایی بالای 85 درصدی رسیدهایم، گفت: در مورد خودروهای جدید مانند پژو 301 عمق ساخت داخل از 55 درصد شروع شده و هدف این است که به بالای 85 درصد عمق ساخت داخل برسیم.
وی افزود: نهضت داخلیسازی خودرو باعث شده تاکنون سالانه برای 185 میلیون یورو قطعات صرفهجویی ارزی صورت گیرد و تا پایان پنجمین میز تخصصی عمق ساخت داخلی یعنی سال جاری نیز بالای 25 درصد کل واردات قطعات به ساخت داخلی اختصاص خواهد یافت.
محبینژاد افزود: در مورد 9 قطعه مشترک شرکتهای خودروسازی، داخلیسازی صورت گرفته و در مجموع 12 قطعه خودرو تولید داخل شدهاند.
وی پیشبینی کرد: در آیندهای نه چندان دور ساخت داخل قطعات خودرو به بالای 90 درصد میرسد و برای خودروهای داخلی قطع وابستگی به واردات خواهیم داشت.
وی تأمین نقدینگی مورد نیاز صنعت قطعهسازی و خودرو را لازمه تحقق برنامهریزیهای انجام شده برای داخلیسازی قطعات دانست و گفت: بدون تأمین مالی قطعهسازان، نهضت ساخت داخل ابتر خواهد ماند.
انتهای پیام/