استفاده محدود شهرداری تهران از آب شرب برای آبیاری فضای سبز

محمدرضا بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که شهرداری تهران سالانه چه میزان آب از چاه‌ها برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کند، گفت: مصرف آب شرب تهران سالانه یک میلیارد و 70 میلیون مترمکعب است که 70 درصد این میزان از آب‌های سطحی و 30 درصد از منابع زیرزمینی استفاده می‌شود، اما به هر حال در خصوص آمارهای مورد استفاده میان شهرداری تهران و آب منطقه‌ای تهران اختلاف وجود دارد. 

وی با بیان اینکه این اختلاف آماری به این شکل است که شهرداری تهران میزان استفاده از آب برای آبیاری فضای سبز را 130 میلیون متر مکعب در سال و آب منطقه‌ای تهران آن را 200 میلیون مترمکعب عنوان می‌کنند، اظهار داشت: استفاده از 200 میلیون مترمکعب آب در سال برای آبیاری فضای سبز به معنی این نیست که آب هدر می‌رود، چرا که به هر حال فضای سبز سطح شهر نباید خشک شود.

هفته پیش تقی‌زاده خامسی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در حاشیه نمایشگاه آب گفته بود که 200 میلیون مترمکعب آب سالانه برای فضای سبز به هدر می‌رود. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: به هر حال بحث استفاده از پساب تا سالها پیش چندان مطرح نبود، اما حال که وضعیت مناسبتری در این بخش پیدا کرده‌ایم، با شهرداری تهران به این توافق رسیده‌ایم که مناطقی که در دسترس عموم مردم به آن شکل نیست مثل کمربندی‌ها، جنگل سرخه حصار و چیتگر با پساب آبیاری شود و برای آبیاری فضای سبز پارک‌ها از منابع زیرزمینی استفاده شود. 

*پلمب چاه‌هایی که شهرداری تهران از آنها استفاده می‌کند

بختیاری تأکید کرد: در جلساتی که با شهرداری تهران داشتیم، قرار شده است تا در 5 سال آینده چاه‌هایی که شهرداری تهران از آنها استفاده می‌کند را به نفع منابع آب زیرزمینی پلمب کنیم تا آب زیرزمینی تنها برای آبیاری فضای سبز در معرض عموم مورد استفاده قرار گیرد.

*استفاده محدود شهرداری تهران از آب شرب برای آبیاری فضای سبز

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شهرداری تهران از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کند، گفت: مناطق محدودی از آب شرب برای آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرند و شهرداری تهران در حد بسیار کم از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کند، هر چند در گذشته دور این اتفاق بیشتر بود و ما از این اقدام جلوگیری کردیم. 

انتهای پیام/

برچسب ها:

اقتصادی