قادری‌فر: ایران جزء برترین‌های دنیا در حوزه فناوری نانو

اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به پیشرفت و اقتدار ایران و محققان کشورمان در حوزه‌ فناوری‌های جدید گفت: سال‌های زیادی از ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشورمان نمی‌گذرد اما در این حوزه به پیشرفت بسیاری دست یافته‌ایم به طوریکه شرکت‌های دانش‌بنیان احراز صلاحیت شده در پایان سال 92 کمتر از 90 شرکت بود اما در حال حاضر این تعداد از 4 هزار و 500 شرکت فراتر رفته است.

وی گفت: با این روند پیشرفت و توسعه در حوزه دانش‌بنیان، امیدواریم تا پایان دهه 90 شمسی تعداد شرکت‌ها از 10 هزار شرکت بیشتر شود.

وی با اشاره به پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فناوری‌های جدید و برتر گفت: در این حوزه‌ها محققان ما به پیشرفت بسیاری دست یافته‌اند بخصوص در حوزه نانوفناوری توانستیم جزء کشورهای برتر دنیا باشیم که این حوزه می‌تواند الگوی مناسبی برای دیگر حوزه‌ها نیز باشد.

قادری‌فر اظهار داشت: بخصوص در بخش تولید داروهای نانویی به پیشرفت بسیاری دست یافتیم و حتی توانستیم محصولات دارویی شامل فناوری نانو را به کشورهای دیگر هم صادر کنیم.

 رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: البته در این مسیر توصیه‌ها و تأکیدات مقام معظم رهبری بسیار مؤثر بوده و همان‌طور که ایشان در سخنرانی آغاز سال در حرم مطهر رضوی بیان فرمودند امسال سال فرصت‌هاست.

انتهای پیام/