سفر وزیر توسعه اقتصادی روسیه به عربستان سعودی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماکسیم اورشکن» وزیر توسعه اقتصادی روسیه شب گذشته (دوشنبه) با ورود به عربستان سعودی با «عبدالعزیز بن سلمان» فرزند شاه سعودی و وزیر انرژی این کشور دیدار کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) در این دیدار دو طرف درباره راههای توسعه روابط مسکو و ریاض، به خصوص در امور اقتصادی، توسعه و پروژه‌های مشترک گفت‌و‌گو کردند

ثبات بازار نفت و هماهنگی‌ها در این باره از دیگر موضوعات مهم در دیدار شب گذشته بود. دو طرف همچنین از نتایج توافق اوپک در خصوص ثبات بازار نفت و چشم‌انداز ضنایع نفتی ابراز رضایت کردند.

وزیر انرژی سعودی نیز گفت که روابط با روسیه شاهد پیشرفت بالایی بوده و پس از سفر شاه سعودی به روسیه ( مهر ماه سال ۹۶) همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های دو جانبه توسعه قابل توجهی یافته است.

این دومین مقام بلندپایه روسی در یک هفته اخیر است که به عربستان سعودی سفر می‌کند. شنبه گذشته «کریل دیمتریف» رئیس صندوق سرمایه‌گذاری روسیه با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در ریاض دیدار کرد. او همچنین بعنوان دومین مقام روسی توانست نشان «ملک عبدالعزیز» را از ولی‌عهد سعودی دریافت کند. پیش از وی ولادیمر پوتین در سال ۲۰۰۷ این نشان را دریافت کرده بود.

 

این صندوق روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که یکی از موضوعات سفر «دیمتریف» آماده‌سازی زمینه‌های سفر «ولادیمر پوتین» به عربستان سعودی بود. پیش‌بینی می‌شود رئیس‌جمهور روسیه در آینده نزدیک به عربستان سفر کند.

انتهای پیام/ص

برچسب ها:

اقتصادی