فارس من|صدور مجوز پرواز‌شیراز-عراق منوط به تقاضای ایرلاین‌ها/سازمان هواپیمایی مجوز می‌دهد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کاربران این رسانه در بخش «فارس من» اعلام کرده‌اند ‌‌استان ۵ میلیون نفری فارس با ۳۶ شهرستان چرا باید از وجود پروازهای هوایی به عتبات عالیات محروم باشد؟

به گفته کاربران خبرگزاری فارس، ‌‌برای شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل بیت، مناسب نیست که باوجود تقاضای هزاران نفری سفر زیارتی اربعین، اما‌ حتی یک پرواز هم در ایام اربعین به مقصد عراق وجود ندارد‌، زائرانی که زمان کمتری برای سفر دارند بالاجبار باید هزینه اضافی بدهند و به اصفهان و یا تهران بروند و از فرودگاه آنجا عازم عتبات عالیات شوند، فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در طول هفته ده‌ها پرواز از ایرلاین‌های مختلف به مقصد نجف و بغداد دارد، اما فرودگاه شهید دستغیب شیراز فقط هفته‌ای یک پرواز دارد که آن هم در اختیار سازمان حج و زیارت هست و در ایام اربعین همان یک پرواز هم دیگر نیست‌‌.

کاربران فارس گفته‌اند که در ایام ویژه همچون اربعین، حداقل روزی یک پرواز در استان فارس وجود داشته باشد تا مردم بتوانند از این امکانات حداقلی استفاده کنند.‌

در این راستا موضوع را از سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری پیگیری کردیم.

رضا جعفرزاده در این‌باره به خبرنگار فارس گفت: تاکنون بیش از 1383 مجوز پرواز برنامه‌ای و فوق‌العاده برای ایام اربعین توسط سازمان هواپیمایی کشوری صادر شده است و این سازمان آمادگی دارد به تقاضاهای‌ شرکت‌های هواپیمایی برای انجام پروازهای فوق‌العاده بیشتر در هر استان موافقت کند.

وی در پاسخ به این سؤال که به چه دلیل پرواز اربعین در استان فارس وجود ندارد؟ اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری مشکلی برای صدور مجوز پرواز فوق‌العاده و برنامه‌ای در ایام اربعین برای فرودگاه شهید دستغیب شیراز ندارد و اگر شرکت‌های هواپیمایی درخواستی در این‌باره ارائه دهند، حتما موافقت می‌شود.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: برقراری پروازها طبق معمول منوط به درخواست شرکت‌های هواپیمایی است و سازمان هواپیمایی هم قطعا برای صدور مجوز در پروازهای اربعین استقبال می‌کند.

بنابراین گزارش شرکت‌های هواپیمایی با توجه به عرضه و تقاضا نسبت به راه‌اندازی خطو‌ط پروازی در یک فرودگاه اقدام می‌کنند، استان فارس هم با جمعیت بیش از 5 میلیون نفر، قطعاً در ایام اربعین تقاضای زیادی برای سفرهای هوایی اربعین دارد که ضرورت دارد شرکـت‌های هواپیمایی هر چه زودتر نسبت به راه‌‌اندازی پروازهای اربعین در این استان و فرودگاه شهید دستغیب شیراز، اقدام کنند.

از سوی دیگر ضرورت دارد شرکت هواپیمایی آسمان به عنوان شرکتی که مرکز فعالیت‌های خود را ‌استان فارس و شهر شیراز قرار داده است، توجه بیشتری نسبت به راه‌اندازی خط هوایی عتبات عالیات در ایام اربعین داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اقتصادی