اسفندیاری: دانشجویان برای حضور در راهپیمایی اربعین نگرانی نداشته باشند

شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه‌ صداوسیما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اعزام نخستین گروه دانشجویی به عتبات گفت: امسال برای نخستین بار تعداد 230 نفر از دانشجویان این دانشگاه از طریق بسیج دانشجویی به وسیله اتوبوس از مرز مهران به عتبات می روند.

* دانشجویان صدا و سیما به عتبات اعزام می شوند

وی افزود: این دانشگاه برای نخستین بار با تعداد قابل توجهی در اعزام دانشجویان به عتبات حضور فعالی دارد به طوری که سال های گذشته بین 20 تا 30 دانشجو از طریق دانشگاه به عتبات اعزام می شدند که امسال نیز این تعداد با حضور دانشجویان دیگر دانشگاه ها به بیش از سال 230 نفر رسیده است.

* اعزام دانشجو به کربلا با پرداخت 500 و 900 هزار تومان

رئیس دانشگاه صدا و سیما تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه‌ صدا و سیما امسال با پرداخت مبلغ 500 هزار تومان و دانشجویان سایر دانشگاه ها با پرداخت 900 هزار تومان از طریق بسیج دانشجویی به عتبات اعزام و از تسهیلات اسکان و برنامه های فرهنگی استفاده خواهند کرد.

* دانشجویان برای اربعین مرخصی تحصیلی می گیرند

اسفندیاری ادامه داد: امسال به دانشجویانی که به عتبات اعزام می شوند مرخصی تحصیلی می‌دهیم و هیچ گونه نگرانی  برای حضور در راهپیمایی اربعین وجود ندارد.

* دانشجویان در 2 تیم بانوان و آقایان کربلایی می شوند

وی اضافه کرد: به طور کلی دانشجویان در 2 تیم مجزا بانوان و آقایان به کربلا اعزام می شوند و یک روز بعد از روز اربعین به کشور باز خواهند گشت.

* سفر عتبات الگو از یک جامعه آرمانی اسلامی است

رئیس دانشگاه صدا و سیما گفت: سفر عتبات صرفا زیارت نیست بلکه الگو از یک جامعه آرمانی اسلامی است جامعه ای که در آن صفا و معنویت بوده چراکه افراد از تعلقات و وابستگی هایشان گذشته و هر چه دارند برای امام حسین(ع) فدا می کنند.

انتهای پیام/