مشکلات کابل کشی برق در تهران/ 600 کیلومتر کابل کشی علیرغم ممانعت شهرداری تهران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، غلامرضا خوش‌خلق در مراسم پروژه‌های احداث پست 63.20 کیلومتر شهدا با اشاره به اینکه امروز این پست 230 کیلوولت شوش در راستای آغاز کمپین الف ب ایران است، گفت: پست فوق توزیع شهدا با ظرفیت 80 مگاولت آمپر و اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. بنابراین این پست شامل 2 دستگاه ترانس 60 مگاولت آمپری است.

وی افزود: پست برق شهدا که 50 سال پیش احداث شده بود امروز با هدف نوسازی و افزایش ظرفیت و پایداری برق پست جدیدی جایگزین پست قدیم شد تا از این پس مراکز تجاری نگران تامین برق خود نباشند.

* 600 کیلومتر کابل‌کشی علیرغم ممانعت شهرداری تهران

مدیرعامل شرکت برق منطقه تهران با اشاره به اینکه در دو یا سه سال گذشته با وجود تمام سختی‌ها و مشکلات و ممانعت شهرداری توانستیم فقط شب‌ها اقدام به کابل کشی برق کنیم اما با همه این مشکلات توانستیم 600 کیلومتر کابل کشی در تهران انجام دهیم که این یک کار بزرگی است.

خوش‌خلق افزود: پروژه‌هایی که امروز به بهره‌برداری رسید 33 درصد به ظرفیت برق منطقه اضافه کرد و موجب شد تا پایداری شبکه و پذیرش ظرفیت افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد:‌امروز در منطقه شوش با توجه به تجاری سازی اگر یک ترانسفورماتور بر اثر حوادث از مدار خارج شود می‌توانیم با اطمینان خاطر بگوییم که مردم متوجه خاموشی نخواهند شد. به هرحال مراکز تجاری جدید دیگر منتظر برق نمی‌مانند و می‌توانند برای دریافت انشعاب درخواست کنند و به راحتی نیاز آنها برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه تهران با اشاره به اینکه پست قبلی برق در منطقه مربوط به 50 سال قبل بود و امروز با پست 63 کیلوولت می‌توانیم 60 تا 70 هزار مشترک را جوابگو باشیم، گفت:‌ اگر بر اثر حوادث این پست از مدار خارج می‌شد می‌توانیم بگوییم به یک باره 30 هزار نفر بی‌برق می‌شدند.

به گفته خوش‌خلق طرح افزایش پست 63.20 کیلوولت شوش با هزینه‌ای بالغ بر 25 میلیارد تومان احداث شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، امروز اردکانیان وزیر نیرو با حضور در شرکت توزیع برق استان تهران در میدان شهدا پست 63.20 کیلوولت جدید شهدا و ارتباطات آن و همچنین توسعه و افزایش ظرفیت پست 230.63 کیلوولت شوش را در آغاز کمپین الف ب ایران افتتاح کرد.

انتهای پیام/ 

برچسب ها:

اقتصادی