صدوق: عمل به توصیه‌های رهبری راهکار دستیابی به پرچمداری علمی

سید حسن صدوق عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به جایگاه خوب ایران در فناوری های نوین گفت: خوشبختانه ایران بعد از انقلاب اسلامی در 3 حوزه فناورهای نوین شامل انرژی هسته‌ای، نانو تکنولوژی و سلول های بنیادی گام های خوبی را برداشت و اکنون در وضعیت بسیار مناسبی در رشد علمی قرار دارد.

* دومین گام ایران باید در حوزه زیست شناسی باشد

وی افزود: به عقیده من دومین گام ایران در راستای فناوری های نوین علمی باید در حوزه زیست شناسی اتفاق بیفتد به طوری که در شاخه‌های گیاهان دارویی، هوافضا و مسائل زیستی فعالیت های خود را به طور مستمر ادامه دهد.

* دولت از حوزه فناوری های نوین حمایت کند
صدوق تصریح کرد: در حال حاضر کشور ایران بعد از مقوله انرژی هسته ای در حوزه نانو تکنولوژی پیشرفت‌های خوبی کرده و به دستاوردهای قابل توجهی دست یافته که این موقعیت علمی پس از انقلاب اسلامی با رهنمودهای مقام معظم رهبری اتفاق افتاده است از طرفی باید بگویم در راستای بیانیه گام دوم انقلاب نیز باید مسؤولان علمی و دولت از حوزه فناوری های نوین حمایت کنند.

* باید به توصیه های 7 گانه مقام معظم رهبری توجه شود

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: برای رسیدن به پرچمداری علمی جهان باید معاونت علمی ریاست جمهوری در حوزه فناوری های نوین سرمایه گذاری کرده و به توصیه های 7 گانه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب توجه کند.

انتهای پیام/