امیدوارم چراغ راه امام حسین (ع) راهنمای تمام مسلمانان و جوانان باشد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از وزارت علوم ، منصورغلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم بدرقه کاروان دانشجویان اربعین حسینی دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: اربعین فرصتی است که ما امام حسین (ع) را فراموش نکنیم؛ افراد بسیاری تلاش کردند که یادی از امام حسین باقی نماند اما امروز ما شکوهی که در اربعین- به خصوص سال‌های اخیر- می‌بینیم، نشان می‌دهد که چراغی که خدای متعال می‌افروزد، هیچ‌کس نمی‌تواند آن را خاموش کند. امیدوارم که چراغ راه امام حسین (ع) راهنمای تمام مسلمانان و جوانان عزیز شود.

وی در توصیه‌ای گفت: بسیاری وقت‌ها جوانان در بعضی مباحث مانند دعا و قرائت ادعیه احساس تنبلی می‌کنند که باید بگویم برزبان داشتن دعا و ذکر، عادت سختی نیست ضمن آن‌که این‌ها دستگیره‌ای از دستگیره‌های سفینه النجاه است.

غلامی بیان داشت: پس از پایان دفاع مقدس جزء اولین گروه‌هایی بودیم که به زیارت کربلا و نجف رفتیم؛ آن زمان وقتی از ایران رفتیم فضا بسیار غم‌انگیز بود. در سفر اخیر نیز اتفاقات خوبی افتاده و مجموعه‌ای با نام صحن حضرت زهرا (س) در نجف به همت ایرانی‌ها و با تلاش مهندسان و کارگران ایرانی ساخته شده که مجموعه‌ای فاخر و وسیع است که به دنیا خدمات می‌دهد.

وزیر علوم، در ادامه تبیین کرد: ما آن‌چه فکر می‌کنیم باید انجام شود را باید باور کنیم؛ نیت پاک و قلب پاک این را محقق می‌کند.

غلامی خاطرنشان کرد: اول باید خودمان هر کاری که فکر می‌کنیم خوب است را انجام دهیم و سپس دیگران را نیز به آن دعوت کنیم.

وی عنوان کرد: بحث‌های بهداشت و رعایت حقوق دیگران تاکید شده که این‌ها تمرینی است برای زمان نه چندان دور ظهور.

 غلامی در پایان خاطر نشان کرد: علائم تقویت دین در آخرالزمان است و ما باید بخش خوب ظهور را فراهم کنیم.

انتهای پیام/