تاسیس اولین مدرسه کسب و کار نوپای دانش بنیان خاورمیانه در جزیره کیش

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، تفاهم نامه دانشگاه علم و صنعت و منطقه آزاد کیش با توجه به برنامه چهارم توسعه دانشگاه و در راستای تحقق شعار نقش آفرینی موثر دانشگاه علم و صنعت ایران در حوزه کارآفرینی دانش بنیان، بین دانشگاه و سازمان منطقه آزاد کیش و پس از شناسایی و ارزیابی مسیرهای هم افزایی دوجانبه با محور طراحی، استقرار و توسعه نهادها و شرکت های دانش بنیان در برج فناوری کیش، توسط جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم وصنعت ایران و غلامحسین مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش به امضا رسید.

 

«تاسیس اولین مدرسه کسب و کار نوپای دانش بنیان در سطح خاورمیانه»، «استقرار صندوق خطرپذیر علم و صنعت ایران»، «توسعه زیست بوم کارآفرینی دانش بنیان علم و صنعت ایران در کیش» و «طراحی، استقرار و ارتقاء شبکه ای از شتاب دهنده های ملی و بین المللی با هدف خلق، توسعه، انتقال و تبادل فناوری های مورد نیاز کشور» را می توان از جمله اهداف کلیدی مورد تفاهم طرفین برشمرد.
در این جلسه، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران، با توجه به ماموریت و رسالت تعریف شده در برنامه چهارم توسعه راهبردی دانشگاه، بر نگاه بلند مدت به خلق و توسعه فناوری های مورد نیاز کشور با هدف ایجاد ارزش های علمی، فناوری و نوآوری تاکید کرده و بیان داشت: دانشگاه علم و صنعت ایران در تلاش است با هم افزایی با دیگر سازمانهای دولتی و خصوصی برای تحقق و شکوفایی اقتصاد دانش بنیان در جمهوری اسلامی ایران به نحو شایسته ای ایفای نقش نماید. وی با تاکید بر اهمیت موضوعاتی همچون ساختار، سرمایه فکری (منابع انسانی)، راهبرد و نظام حاکم بر دانشگاه های نسل سوم (دانشگاه کارآفرین)؛ چشم انداز حضور دانشگاه علم و صنعت ایران در جزیره کیش در افق 1408 را در قالب یک زیست بوم با عنوان «زیست بوم کارآفرینی دانش بنیان علم و صنعت ایران در کیش»، تشریح و بر توسعه فناوری های مورد نیاز در سرزمین اصلی از طریق منطقه آزاد کیش تاکید کرد.
ذاکری خلق، توسعه و تبادل فناوری های 5G ، انرژی های پاک، خودروهای بدون سرنشین (هوشمند)، شهر هوشمند و حمل و نقل هوشمند، را از جمله فناوری های مورد نیاز کشور در افق 10 ساله پیش رو دانست.
علاوه بر این، برقراری یک کریدور نوآوری و فناوری بین افراد، گروه ها و سازمان های رسمی و غیر رسمی وابسته به دانشگاه با هدف استقرار کسب و کارهای نوپای دانش بنیان علم و صنعت و استقرار مدرسه کسب و کار نوپای دانش بنیان- به عنوان یک زیرساخت حمایتی از نهادهای کارآفرینی در برج نوآوری و فناوری کیش- از جمله موارد مورد تاکید طرفین برای تسهیل و توازن رابطه بین تحصیل و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی بود.
لازم به ذکر است با توجه به اهمیت و ضرورت موضوعات تفاهم نامه، پس از امضای تفاهم نامه، مظفری به دعوت رسمی ریاست دانشگاه و در راستای پیگیری اجرایی کردن تفاهم نامه، روز شنبه بیستم مهر ماه بازدیدی از زیرساخت ها و ظرفیت های نرم افزاری و سرمایه های فکری دانشگاه علم و صنعت خواهد داشت.
بنا بر گفته مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری و اقتصادی کیش، در حال حاضر ۴۰  شرکت دانش بنیان در مرکز نو آوری کیش، استقرار دارند.

انتهای پیام/