دیدار مقام معظم رهبری با دانشگاهیان باعث جهش علمی می شود

محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه تمامی پیشرفت های علمی در ایران مربوط به بعد از انقلاب اسلامی است،گفت: قبل از انقلاب اسلامی ، ایران در هیچ حوزه علمی به نسبت دیگر کشور ها فعالیت قابل توجه و چشمگیری نداشت اما امروز از بعد از انقلاب اسلامی در شاخه های مختلف مانند نانو تکنولوژی، بایو تکنولوژی و علوم زیستی روز به روز در حال رشد بوده و به عنوان یک شاخص علمی مطرح هستیم.

* حوزه iT جزء برآیندهای مهم و سرنوشت ساز است

وی افزود: من معتقدم حوزه  iT جزء برآیندهای مهم (ndik) و سرنوشت ساز است که آینده جهان و پیشرفت تمامی کشورها وابسته به این علوم و به خصوص علوم شناختی است که در این رابطه باید به اندازه کافی تمرکز شود.

* ایران در 4 حوزه علمی حرف برای گفتن دارد

احمدی تصریح کرد: کشور ایران در 4 حوزه ای که به آن اشاره کردم حرف برای گفتن دارد این در حالی است که فناوری در آینده به عنوان یک شاخص مهم در جایگاه کشورها تعیین کننده است به طوری که ایران باید در علوم مختلف جهش علمی کند.

* دیدار مقام معظم رهبری با دانشگاهیان باعث جهش علمی می شود

وی ادامه داد: دیدار مقام معظم رهبری با دانشگاهیان ، نخبگان و اساتید علمی از نظر عملکردی باعث جهش و رشد جدی علم و فناوری می شود و همچنین توجه مسوولان را به فناوری و علوم مختلف را افزایش می دهد.

* صحبت های مقام معظم رهبری به جوانان اعتماد به نفس می دهد

رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: وقتی جوانان دانشگاهی با مقام معظم رهبری ملاقات می کنند اعتماد به نفس آنها افزایش می یابد چراکه ایشان در زمینه علوم و فنون پیشرفته اطلاعات وسیعی دارند که تو جه به جزئیات برای اساتید و دانشجویان جذابیت دارد به طوری که این دیدارها باعث یک پله جهش و حرکت چشمگیر در فرایند علمی می شود.

انتهای پیام/