در نمایشگاه نانو چه گذشت؟/ سرکار: اراده صنایع و مسؤولان برای توسعه فناوری نانو قابل تقدیر است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، دوازدهمین نمایشگاه نانو فناوری از روز پنج شنبه ۱۸ مهرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز شد و روز گذشته یکشنبه 21 مهرماه به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه حدود ۲۰۰ شرکت داخلی در زمینه نانو حضور داشتند، ۶ کشور خارجی شامل ترکیه، اندونزی، اتیوپی، عراق، افغانستان و آفریقا  نیز برای جذب سرمایه گذار و عقد قرار داد، دعوت به همکاری شدند.

استقبال مردمی و حضور صاحبان صنایع و مسؤولان رده بالای کشور از حوزه‌های مختلف در این نمایشگاه سبب شد تا برگزارکنندگان نمایشگاه، شرایط نمایشگاه دوازدهم را برای محققان حوزه نانوفناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان راضی کننده بدانند.

در رابطه با چگونگی برگزاری نمایشگاه نانوفناوری با سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو گفت‌وگو کردیم.

سرکار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،  ضمن تشکر از تمام مردم، مسؤولان و بخصوص صاحبان صنایع که از این نمایشگاه به خوبی استقبال کردند، گفت: هر ساله بخش دانشجویی و دانش‌آموزی ما در جشنواره فعال است، امسال نیز مردم عادی و دانشجویان فعالیت بسیاری در جشنواره داشتند، اما آنچه برای ما جالب توجه بود رفت و آمد سرمایه‌گذاران و واحدهای صنعتی بود که استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه داشتند.

* انعقاد 16 قرارداد بین شرکت‌های دانش‌بنیان نانویی و واحدهای صنعتی بزرگ در نمایشگاه

وی افزود: حضور واحدهای صنعتی در نمایشگاه سبب شد تا 16 قرارداد بین شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای صنعتی بزرگ امضا شد تا از فناوری نانو برای ارتقای کیفیت محصولات استفاده کنند؛ در عین حال 5 طرح نانومچ هم در نمایشگاه سرمایه‌گذار پیدا کرد.

سرکار گفت: از مسؤولان نیز باید تشکر کنم که با حضور خود سبب دلگرمی شرکت‌های دانش‌بنیان و حتی واحدهای صنعتی شدند، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری دو بار به نمایشگاه آمد، حضور معاون اول رئیس جمهور و معاون حوزه انسانی ریاست جمهوری در نمایشگاه نیز بسیار تاثیرگذار بود، وزرای مختلف نیز از نمایشگاه بازدید کرده و تفاهم‌نامه‌هایی را هم منعقد کردند.

سرکار:  به طور کلی اراده ای که برای توسعه تکنولوژی نانو در میان مسؤولان دیدیم قابل تقدیر است

 

 دبیر ستاد توسعه فناوری نانو افزود: در این راستا تفاهم نامه‌هایی در حوزه‌های نفت و صنایع دستی میراث فرهنگی و گردشگری برای توسعه نانوفناوری در این حوزه‌ها داشتیم.

سرکار گفت: همچنین تفاهم نامه‌ای با یکی از بانک‌ها داشتیم که از شرکت‌های دانش بنیان با ظرفیت صادراتی حمایت کنند زیرا تمرکز ما در حال حاضر بر صادرات محصولات است.

وی گفت: بخش دانش‌آموزی ما برای مسؤولان این بخش بسیار جالب بود و برای حمایت همه جانبه اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/