صندوق بین‌المللی پول متمایل به آمریکا عامل اصلی اغتشاش در اکوادور

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، طی روزهای گذشته اغتشاش و نا آرامی اکوادور را در برگرفته است و باعث شده است که تولید نفت این کشور به حدود نصف کاهش یابد.

اصلی‌ترین دلال این مسئله سیاست‌های ریاضتی اقتصادی است که از سوی صندوق بیت‌المللی پول به این کشور دیکته شده است.

یکی از مقامات سابق بانک مرکزی اکوادور می‌گوید: سیاست‌های ریاضت اقتصادی صندوق بین‌المللی پول که به اکوادور به شکل دستورالعمل دیکته شده است کاملا بر اساس منافع خارجی آمریکاست. 

آندرس آروئاز مقام سابق بانک مرکزی اکوادور می‌گوید: صندوق بین‌المللی پول به شدت تحت تاثیر سیاست‌های وزارت امور خارجه و خزانه‌داری آمریکاست و در اصل هر کاری که صندوق بین‌المللی پول در نیمکره غربی جهان انجام می‌دهد بر مبنای سیاست خارجی آمریکاست.

این کارشناس اقتصادی میگوید در حالی که اجرای سیاست‌های صندوق بین‌المللی پول به طور تدریجی به اقتصاد اکوادور به شدت آسیب زده است اجرای آخرین الگوی این صندوق در بالا بردن قیمت بنزین ضربه آخر بود و مردم را به سمت نا آرامی سوق داد.

آروئاز می‌گوید حجم سیاست‌های ریاضت اقتصادی دیکته شده توسط صندوق بین‌المللی پول معادل 6 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است و به تضعیف اقتصادی اکوادور منجر شده و باعث شده مردم زجر بکشند.

اما با اجرای سیاست اخیر که به افزایش 120 درصدی قیمت بنزین و گازوئیل منجر شد مردم گفتند که دیگر بس است و به نا آرامی روی آوردند.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اقتصادی