چین از منافع خود در مقابل آمریکا کوتاه نمی‌آید

به گزارش گروه اقتصاد بین‌المللی خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، لی یوچنگ، قائم مقام وزیر امور خارجه چین، می‌گوید: آمریکا و چین به برخی پیشرفت‌ها در مذاکرات تجاری‌شان دست یافتند. 

وی گفت: هیچ کشوری نمی‌تواند بدون همکاری با کشورهای دیگر موفقیت و پیشرفتی داشته باشد. 

وی افزود: دنیا خواهان این است که چین و آمریکا به جنگ تجاری‌شان پایان دهند و این اقدام می‌تواند دروازه‌های جدیدی را به روی آنها بگشاید، به جای آنکه آنها مسیر جدایی از یکدیگر و ایجاد یک جنگ سرد جدیدی را رقم بزنند. 

بر اساس این گزارش، چین از این ناراحت است که آمریکا در باره پیمان‌های اقتصادی هم به تعهداتش عمل نمی‌کند و خواهان منفک شدن از این پیمان‌های اقتصادی است. پکن بیشتر نگران این است که دولت ترامپ به دنبال جدایی کامل از همکاری‌ها با چین است با این حال دو کشور برای رفع مشاجرات تجاری کار می‌کنند.

فاز یک این مذاکرات در حال انجام است و این در حالی است که آمریکا می‌گوید برنامه ریزی برای افزایش تعرفه‌ها برای ماه اکتبر طراحی شده است.

لی گفت: مادامی که ما به همدیگر احترام بگذاریم و همکاری متقابلی داشته باشیم، هیچ گونه اختلافی وجود نخواهد داشت و همه اختلاف نظرها بین دو کشور برطرف خواهد شد. 

وی گفت: چین به دنبال آن است که یک زندگی بهتری را برای مردم چین به ارمغان بیاورد و ما نمی‌خواهیم هیچ چیزی را از کسی دریغ کنیم و چین هرگز به دنبال تهدید کسی نیست. 

قائم مقام وزیر امور خارجه چین تاکید کرد:‌ نباید کسی انتظار داشته باشد که چین عواقب تلخ در نظر نگرفتن منافع این کشور را چه در خشکی چه دردریا، منطقه تایوان، هنگ‌کنگ و منطقه تبت نادیده بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اقتصادی