جلسه توجیهی سامانه اینترنتی ملاقات مردمی در شهرداری منطقه ۱۳ تهران برگزار شد.
جلسه توجیهی سامانه اینترنتی ملاقات مردمی ظهر امروز با حضور تقوی نژاد، معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و به میزبانی شهرداری منطقه ۱۳ برگزار شد.
سید مجتبی تقوی نژاد، معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین الملل در این جلسه گفت: شهرداری تهران طی دو سال اخیر تلاش کرده با بکارگیری ظرفیتهای الکترونیک در جهت حرکت به سمت شهری هوشمند، ضمن ایجاد پلهای ارتباطیِ گوناگون، برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات شهروندان، گامی موثر در جهت تسهیل تعامل دو سویه با شهروندان و تسریع رسیدگی به مشکلات بردارد.
تقوی نژاد با اشاره به اینکه پیش از این ملاقات شهروندان با شهرداران مناطق تنها از طریق مراجعه حضوری میسر بود؛ افزود: تاکنون دسترسی به سامانه مذکور بصورت داخلی در مجموعه شهرداری تهران امکان پذیر بوده و متقاضیان برای ثبت نام میبایست به صورت حضوری به ادارات روابط عمومی مناطق مراجعه و پس از ثبت درخواست خود، اقدام به پیگیری جهت برقراری ملاقات مردمی میکردند.
معاون مرکز ارتباطات و امور بین الملل ادامه داد: مسائلی همچون معضلات مراجعه حضوری، مشکلات تردد در شهر بواسطه ترافیک، عدم ساماندهی سیستمی و احتمال بروز نگرشهای سلیقهای و رانتی در نوبت دهی، موجب گردید تا از طریق راه اندازی این سامانه، به حذف واسطههای موجود در برقراری ارتباط میان مردم و مسئولین کمک کرده و صرفه جویی در زمان را در دستور کار قرار دهیم.
وی تصریح کرد: در این سامانه، شهروندان با دسترسی به شبکه اینترنت در هر مکان و زمانی، از طریق مراجعه به آدرس سامانه و یا پرتال اینترنتی شهرداری تهران و یا سایت تهران من، میتوانند وارد سامانه ملاقات مردمی شده و با طی چند مرحله کوتاه، شخصاً اقدام به ثبت درخواست خود جهت دیدار با شهردار منطقه خود کنند.
تقوی نژاد ادامه داد: یکی از ویژگیهای مهم سامانه اینترنتی ملاقات مردمی، امکان رویت و پیگیری مراحل، از نوبت دهی تا حصول نتیجه جلسه میباشد؛ مکانیزم گردشِ درخواست، به نحوی طراحی شده که شهروندان پس از ملاقات نیز میتوانند جهت پیگیری نتایج دیدار، تصویر دستورات و نظرات صادر شده توسط مدیران ارشد را رویت کرده و پیگیریهای مربوطه را انجام دهند.
همچنین در این جلسه مهندس جوان، مشاور و مدیر حوزه شهردار منطقه ۱۳، ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه در سخنانی به اهمیت موضوع ملاقات مردمی پرداخت و افزود: بدون تردید رسیدگی به درخواست شهروندان رضایتمندی از عملکرد مدیریت شهری را به دنبال خواهد داشت.
وی سامانه ملاقات مردمی را حلقه اتصال شهرداری با شهروندان خواند و تصریح کرد: دیدار چهره به چهره شهردار منطقه با شهروندان در فضایی صمیمی و مناسب موجب آگاه سازی و اقناع مراجعه کنندگان میشود.