سوگ زائران حرم رضوی در ماتم شهادت شمس الشموس(ع)

به گزارش مشرق به نقل از آستان نیوز، امشب عزاداران و سوگواران رضوی از اقصی نقاط کشور و جهان خود را به دارالعُشاق مشهد، حریم ملکوتی امام رضا(ع) رسانده‎اند تا در شب شهادت امام رئوف(ع) به اقامه عزا بپردازند.

بشنوید:

صوت/ گلچین مداحی شهادت امام رضا(ع)

حرم رضوی از صبح امروز پیوسته شاهد حضور دسته‎های عزادار بوده که از میدان‏های اطراف حرم به سمت بارگاه منور رضوی به حرکت درآمده‌اند تا در صحن و سرای امام مهربانی‎ها عزاداری کنند.

ببینید:

عکس/ غروب زیبای خورشید در حرم امام رضا(ع)

زائران پیاده نیز امشب زینت بخش مجالس روضه امام رضا(ع) هستند و هم اکنون در گوشه‎گوشه حرم مشغول عزاداری و سینه‌زنی‌اند.

امشب همه زائران به حرم غریب الغربا آمده‎اند تا به مولای خود عرض ارادت و دلدادگی کرده و در کنار مضجع شریفش آرام بگیرند.

حرم ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) امشب میزبان زائران دلسوخته‌ای است که رنج سفر را از راه‌‏های دور و نزدیک بر خویش هموار کرده‌ تا با تشرف به این صحن و سرای ملائک نشین، شهادت امام رضا(ع) را به ساحت آسمانی امام زمان(عج) تسلیت گویند و در طواف ضریح امام رضا(ع)، ایشان را محضر خالق هستی واسطه شفاعت و فیض قرار دهند.

بخش اول مراسم عزاداری شهادت هشتمین امام شیعیان(ع) لحظاتی قبل با محوریت رواق امام خمینی(ره) با حضور پرشور زائران و مجاوران بارگاه قدسی امام رضا(ع) آغاز شد. در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی به سخنرانی و مدیحه سرایان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به روضه خوانی می‌پردازند.

همزمان با برنامه رواق امام خمینی(ره) نیز مراسم سنتی خطبه خوانی خادمان بارگاه منور رضوی در صحن انقلاب اسلامی در حال برگزاری است.

برچسب ها:

فرهنگ و هنر