ایران میزبان برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی جهان با شرکت ۳۰ کشور

هادی رفیعی در گفت و گو با خبرنگار مهر در اراک، اظهار داشت: مسابقات کشتی پهلوانی جهان در سه وزن ۹۰، ۱۰۰ و به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم به میزبانی ایران در آذرماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

رئیس کمیته برگزاری مسابقات فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی افزود: با توجه به اینکه در این دوره از رقابت‌های جهانی بازوبند پهلوانی به قهرمانان اعطا می شود، پیش بینی می گردد بیش از ۳۰ کشور در این رقابت ها شرکت کنند.

رفیعی بیان داشت: فدراسیون ورزش پهلوانی برای چابک شدن در حوزه این ورزش، کشور را برای رقابت ها به هفت منطقه تقسیم کرده است. مسابقات ابتدا در مناطق هفتگانه کشور برگزار می شود. سپس منتخبین هفت منطقه برای شرکت در رقابت های کشوری حضور پیدا می کند.

رئیس کمیته برگزاری مسابقات فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی خاطرنشان کرد: فینال مسابقات کشوری در دو رده سنی جوانان و امید در سه رشته تیمی زورخانه‌ای، مهارت های فردی و کشتی پهلوانی با شرکت برگزیدگان مناطق هفتگانه نیمه دوم مهرماه به میزبانی استان اصفهان برگزار شد.

وی ادامه داد: تقویم ورزشی فدراسیون به همه هیأت های استان های کشور ابلاغ شده و سعی داریم که مسابقات و برنامه‌های فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی بدون وقفه پیش رود. همچنین برگزاری مسابقات میانداری انفرادی و یا ۱۲ گانه انفرادی را در چهار رده سنی پیش رو داریم.

وی تاکید کرد: ملاک کار فدراسیون برای حضور ورزشکاران در کلاس های آموزشی شامل داوری، مربیگری و یا شرکت در مسابقات، ثبت نام در سامانه فدراسیون ورزش‌ زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی است.

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در مورد برگزاری المپیاد استعدادهای برتر سال جاری در این رشته ورزشی بیان داشت: المپیاد استعدادهای برتر این ورزش از سوی نوجوانان و جوانان با استقبال خوب روبرو شد و این نشان‌ می دهد که ورزش زورخانه ای وکشتی پهلوانی در بین جوانان و نوجوانان با اقبال روبرو شده است.

وی ادامه داد: در المپیاد استعدادهای برتر ورزشی امسال در ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ۲۲۰ مدال رنگارنگ به ورزشکاران این رشته که مقام اول تا سوم مشترک را کسب کرده بودند اعطا شد و این وضعیت مطلوبی برای آینده ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به شمار می رود.

برچسب ها:

اقتصادی