آسمان صاف در اغلب شهرها از جمعه/سرما در خراسان شمالی و سواحل خزر

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: امروز در اغلب مناطق کشور رگبار باران،‌ گاهی رعد و برق و وزش باد ادامه دارد و در اوایل امشب بارش در نیمه غربی کشور کاهش می‌یابد. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: فردا در شرق کشور بارش‌های پراکنده داریم، ضمن آنکه در استان‌های گیلان و غرب مازندران بارش باران پیش‌بینی می‌شود. 

وی اضافه کرد: روز جمعه در غرب سواحل خزر، آذربایجان شرقی، اردبیل و شمال آذربایجان غربی بارش پراکنده داریم و در اغلب مناطق، آسمان صاف است. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در ساعات بعدازظهر روز جمعه و اوایل شب، وزش باد شدید در جنوب شرق کشور و رگبار باران و رعد و برق به همراه وزش باد در برخی مناطق کرمان و هرمزگان پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان گفت: روز جمعه آسمان در اغلب مناطق کشور صاف است و اواخر وقت جمعه بارش پراکنده در اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و گیلان داریم. 

وی افزود: روز شنبه بارش‌‌ در استان‌های مازندران، گیلان و ارتفاعات البرز داریم و در دامنه‌های زاگرس واقع در کردستان، همدان و استان مرکزی، شمال‌ غرب کشور و دامنه‌های جنوب البرز در استان‌های قزوین، البرز و زنجان رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد، شدید پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان اضافه کرد: یکشنبه آینده در استان خراسان شمالی و سواحل شمالی کشور بارش باران، وزش باد و کاهش دما بین 5 تا 8 درجه پیش‌بینی می‌شود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز و فردا دریای عمان و شرق تنگه هرمز مواج است، گفت: در این 2 روز ارتفاعات موج در سواحل دریای عمان بین 2 تا 3 متر و در شرق تنگه هرمز بین 1 تا 2 متر پیش‌بینی‌ می‌شود؛ همچنین روز جمعه دریای خزر و مرکز خلیج فارس مواج است. 

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه‌ ابری در برخی ساعات غبار صبحگاهی و به تدریج وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در شب نیز بارش پراکنده در تهران محتمل است، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 21 و 12 درجه خواهد بود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا شهر‌کرد با کمینه دمای یک درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 33 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود. 

انتهای پیام/

برچسب ها:

اقتصادی