به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از زددی نت، در سال جاری صرف بودجه بر روی فناوری های پوشیدنی مانند ساعت های هوشمند، هدفون های هوشمند، لباس های پیشرفته، نمایشگرهای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و غیره به 41 میلیارد دلار افزایش یافته و تا سال آینده میلادی رقم 52 میلیارد دلار را پشت سر میگذارد.
در این میان محبوبترین فناوریهای پوشیدنی ساعت های هوشمند و نمایشگرهای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی هستند که بر روی سر نصب می شوند و رشد استفاده از آنها در سال 2019 نسبت به سال 2020 به ترتیب 34 و 48 درصد خواهد بود.
ساعت های هوشمند که علاوه بر نمایش وقت، برای حفظ تناسب اندام، مدیریت تماس های تلفن همراه و پیامک ها و غیره قابل استفاده هستند نیز شاهد سرمایه گذاری قابل توجهی خواهند بود، این سرمایه گذاری با توجه به بلوغ و سکون بازار گوشی های هوشمند و تبلت قابل توجه است.
در میان شرکت های مختلف سازنده ساعت های هوشمند، اپل، سامسونگ و هواوی به ترتیب رتبه های اول تا سوم را در اختیار دارند، البته شیوآمی نیز به سرعت در حال بهبود بخشیدن به شرایط خود است.
انتهای پیام/
https://www.zdnet.com/article/spending-on-wearable-technology-to-surge-to-52-billion-by-2020-gartner/