به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محسن حاجیمیرزایی وزیر آموزش و پرورش در آیین معارفه سید جواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی و جلال دلقندی رئیس مرکز حراست و تکریم مجید قدمی رئیس سابق سازمان آموزش و پرورش استثنایی، اظهار کرد: رسالت آموزش و پرورش امری خطیر و ابدی است.
وی افزود: پدیدهها ظهور و بروز مختلفی دارند، بخشی از آن را همه احساس میکنند و در برابر مشکل قرار میگیریم و برای رفعش تلاش میکنیم اما برخی پدیدهها عوارضشان بعدها مشخص میشود و با تأخیر زمانی ظاهر میشود و سطح سوم ریشههای شکلگیری پدیدهها است که بسیار مهم است
حاجی میرزایی گفت: برخی سازمانها تمام توجهشان معطوف به گرهگشایی از مشکلات محسوس است، اهتمام به حل مشکلات محسوس لازم است اما کافی نیست.
وی ادامه داد: وقتی شاهد افزایش آسیبهای اجتماعی در جامعه هستیم نگران میشویم اما در فرهنگ عرفانی ما، وجود مشکل برای ما دلیلی برای توجه به موضوعات است لذا سرزمین ما مملو از مشکلات حل نشده است و باید ابتدا در مجموعه خودمان به رفع مشکلات بپردازیم هرچند علیرغم تلاشها، گاهی اوقات شاهد استمرار مشکلات هستیم.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر دستگاهی تنها بر روی مشکلات موجود و عوارض مشهود آن متمرکز شود، در پیشبرد اهداف موفق نخواهد شد بلکه سازمانی موفق میشود که در کنار رفع مشکلات نیمنگاهی به علتیابی مشکلات نیز داشته باشد.
وی افزود: یکی از تأکیدات دین ما درک آیات و نشانهها است اگر ذهن ما توانست درک روشنتری از پدیدهها داشته باشد میتواند به رفع مشکلات نیز بپردازد.
حاجیمیرزایی اظهار کرد: همه تحولات جامعه ناشی از حیطه یادگیری است لذا کاستیها، نواقص و آسیبهای عمیق اجتماعی محصول ما است پس باید ببینیم آیا وظیفه خطیر خود را در امر تعلیم و تربیت بهخوبی انجام دادهایم؟ البته ما چنانکه باید نتوانستیم در این مسیر موفق باشیم.
وی، معلم را مهمترین عنصر تعلیم و تربیت برشمرد و ادامه داد: مدیران نیز باید وظیفه خود را بهخوبی انجام دهند باید ارتباط مدرسه با خانواده با هدف خلق یک نتیجه مؤثرتر تقویت شود.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: میثاق مشترک ما حل مشکلات با همکاری یکدیگر است اگر تلاش کنیم میتوانیم مسائل را حل کنیم. البته فهم درست از مشکلات لازمه حل مشکلات است.
وی، صداقت و صراحت را منطق کار آموزش و پرورش دانست و افزود: تصورم این است افراد پس از مدتی کار در یک مسؤولیت نیازمند جابجایی هستند و این باعث خیر در دستگاه خواهد شد.
حاجی میرزایی تصریح کرد: ممکن است در آموزش و پرورش مشکل و کاستی وجود داشته باشد که قابل اغماض باشد اما در آموزش و پرورش استثنایی هرگز هیچ کاستی و مشکلی قابلاغماض نیست.
وی با اشاره به اهمیت کار در مرکز حراست، اضافه کرد: اگر دوست نداریم علیه ما پروندهسازی شود نباید علیه دیگران پروندهسازی کرد.
حاجی میرزایی افزود: اگر بخواهیم در مسیر درست حرکت کنیم و ایجاد فرصت برای همه سطوح مدیریتی را داشته باشیم مرکز هماهنگی حوزه وزارتی باید کارش را خوب انجام دهد.
انتهای پیام/