به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سید جواد حسینی رئیس جدید سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در آیین معارفه خود و تکریم مجید قدمی رئیس سابق آموزش و پرورش استثنایی کشور، معارفه رئیس مرکز هماهنگی و حوزه وزارتی و رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش، گزارشی از کارها و فعالیتهای انجام شده در آموزش و پرورش استثنایی ارائه و اظهار کرد: من نیز در همین مسیر حرکت خواهم کرد.
وی بر تغییر نام آموزش و پرورش استثنایی به آموزش و پرورش دانشآموزان با نیازهای ویژه تصریح کرد: بهروزرسانی شیوههای نوین آموزشی ویژه این دانشآموزان و کمک به پیشگیریهای قبل از تولد، از جمله اهداف این سازمان است.
حسینی نیروی انسانی و فضای آموزشی را از عناصر مهم تعلیم و تربیت برشمرد و اضافه کرد: ۵ برابر دانشآموزان عادی برای دانشآموزان با نیازهای ویژه باید وقت و هزینهکرد و آموزش نیروی انسانی نیز در این خصوص بسیار مهم است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: فضای آموزشی مورد نیاز دانشآموزان استثنایی سه تا چهار برابر دانش آموزان عادی است.
وی ادامه داد: استانداردسازی فرایندها و محتواهای آموزش و پرورش استثنایی در دستور کار خواهد بود لذا در ایجاد مراکز استثنایی وابسته به مراکز علمی تلاش میکنم.
حسینی گفت: باورپذیری جامعه به رویکرد دارایی محور و منابع محور در خصوص دانشآموزان استثنائی در این مسیر بسیار مؤثر خواهد بود.
در ادامه علی باقر زاده رئیس مرکز هماهنگی و حوزه وزارتی اظهار کرد: تقویت، انسجام و هماهنگی مدیران و معاونان حوزه ستادی از جمله برنامههایم خواهد بود زیرا معتقدم اگر همسویی و انسجام بین مدیران وجود نداشته باشد کار در وزارتخانه بهخوبی پیش نخواهد رفت.
باقرزاده تصریح کرد: ترویج فضای همدلی و اعتماد در سطح ستاد از دیگر برنامهها خواهد بود؛ فرصتسازی برای یادگیری سازمانی از دیگر برنامهها خواهد بود لذا عدم یادگیری برای سازمانها خسارت بزرگی است.
رئیس مرکز هماهنگی و حوزه وزارتی افزود: تفکیک مسؤولیتهای مختلف بخشهای مختلف حوزه ستادی ضروری است و این لازمهاش تعیین حد و مرز وظایف هریک از حوزههاست.
رئیس مرکز حراست نیز در ادامه این برنامه اظهار کرد: لازمه توسعه هر کشوری اشراف اطلاعاتی سازمانها و دستگاههاست.
وی افزود: نگاه ما در حراست نگاه معلمی و تمام ساحتی خواهد بود و معتقدم بهترین و خوش اخلاقترین افراد باید در حراست باشند لذا رویکرد ما اخلاق، شرع و قانون است.
دلقندی بر فراجناحی فکر و عمل کردن در حراست تأکید و عنوان کرد؛ پاسخگو بودن در مرکز حراست یک اصل است و حراست مدرسه امن و حافظه پنهان آموزشوپرورش است.
وی افزود: حراست باید بهگونهای عمل کند که همه وجود چنین مرکزی را ضروری بدانند.
انتهای پیام/