فارس من|ورود قطارهای 4 و 5 ستاره به مسیر اهواز/خارج‌سازی واگن‌های بدون تهویه‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کاربران این رسانه در بخش فارس من، خواستار بررسی و پیگیری رفع مشکل قطارهای سمت خوزستان شده‌اند.

در این درخواست کاربران فارس آمده است: ‌قطار‌های که از سمت استان خوزستان حرکت می‌کنند، مشکلات زیادی دارند... به عنوان مثال روی بلیت قطار ما نوشته شده است سه ستاره اما ... واگن‌های قدیمی و فرسوده... و یا کولر و تهویه آن ‌مشکل دارد... در قطار ما چندین بار دیزل قطار در ایستگاه‌های مختلف خراب شد‌ و مسافران را کلافه کرد...

در این راستا موضوع را از معاون مسافری راه‌آهن پیگیری کردیم.

میرحسن موسوی در این‌باره به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: در مسیر ریلی جنوب با توجه به شرایط ویژه و خاص راه‌آهن، قطارهای دو و سه ستاره را به قطارهای چهار ستاره تبدیل کردیم.

* حرکت قطارهای چهار و پنج ستاره در مسیر اهواز

وی اضافه کرد: در حال حاضر در مسیر‌های رفت و برگشت تهران-خرمشهر، خرمشهر-مشهد و اهواز-مشهد، سیر این قطارهای چهار ستاره وجود دارد.

معاون مسافری راه‌آهن تأکید کرد: وضعیت قطارها در مسیر اهواز از منظر رتبه و درجه ارتقاء یافته است حتی ما در مسیر اهواز، قطار پنج ستاره به صورت یک روز در میان راه‌اندازی کرده‌ایم.

* خارج‌سازی قطارهای بدون تهویه اهواز 

موسوی اظهار کرد: همچنین در ‌مسیر اهواز قطار بدون تهویه تردد داشت که کلاً این قطارها را از این خط خارج کرده‌ایم.

* چک و بررسی قطارها در‌ مبدأ و مقصد توسط ناظران راه‌آهن

وی بیان داشت: برای همه مسائل جزئی قطارها در بخش راهبری، کترنیگ، تجهیزات و ایمنی، دستورالعمل‌هایی داریم که با حضور خود شرکت‌های ریلی خصوصی تهیه، تصویب و ابلاغ شده است.

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: همین دستورالعمل‌ها چارچوب نظارت راه‌آهن را ‌شکل می‌دهد، بر اساس همین دستورالعمل‌ها، همکاران راه‌آهن در مبدأ، مقصد و بین ‌راه سوار قطار می‌شوند و قطارها را چک و بررسی می‌کنند.

* برگرداندن پول مسافر و خسارت در صورت کسر خدمات از سوی شرکت‌های ریلی 

موسوی اضافه کرد: محل‌هایی که مسافر درباره واگن و کیفیت خدمات دریافتی اعتراضی داشته باشد، می‌تواند از طریق سامانه تلفنی 5149 به ما گزارش دهد.

وی بیان کرد: ما از جهت کسر خدمات هم دستورالعمل داریم که مشخص می‌کند چه چیزهایی کسر خدمات است‌ و اگر این کسر خدمات احراز شود، تلفن‌گرام می‌دهیم، بابت کسر خدمات شرکت را جریمه می‌کنیم و پول آن را به مسافر برمی‌گردانیم.

معاون مسافری راه‌آهن توضیح داد: مثلاً اگر در واگنی تهویه کار نکند یا دیزل خراب باشد، بلافاصله تلفن‌گرام می‌دهیم، به مسافران اطلاع‌رسانی می‌کنیم و مسافر تا یک ماه مهلت دارد بابت خدماتی که باید دریافت می‌کرد اما دریافت نکرده‌ است، ‌خسارت دریافت کند.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اقتصادی