آغاز فاز سوم کمپین «پس از این» ویژه بانوان خانه‌دار

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، صدر الدین علی پور با اشاره به اجرای موفقیت آمیز فاز اول و دوم پویش پس از این اظهار کرد: با شروع فاز سوم این پویش که با هدف مدیریت بهینه پسماند های خانگی برای داشتن خانواده سبز به بانوان خانه دار اختصاص دارد، مدیریت بهینه الگوی مصرف خانواده و به حداقل رساندن پسماندهای خانگی و شیوه های چگونگی کاهش دادن رطوبت پسماند های تر به بانوان خانه دار به صورت حضوری و مجازی آموزش داده می شود.

وی با تاکید بر لزوم تطبیق شیوه آموزش و فرهنگ سازی و هنر نهادینه کردن فرهنگ مدیریت پسماند متناسب با نیازهای زمان و با استفاده از تکنولوژی های نوین یادگیری افزود: امروزه با توجه به استقبال روزافزون شهروندان از شبکه های مجازی، شیوه های چگونگی کاهش دادن رطوبت پسماندهای تر، لزوم تنظیف پسماندها، تفکیک در مبدا و کم حجم سازی زباله ها، به بانوان خانه‌دار در کنار آموزش حضوری بصورت مجازی نیز آموزش داده می شود.

وی با تاکید بر ضرورت آماده سازی پسماند ها به منظور تسهیل در پردازش و دفع آن خاطر نشان کرد: افزایش سواد مدیریت پسماندی شهروندان با آموزش راه های کم حجم سازی پسماند های خشک و چگونگی خرید سبز از طریق اینفوگرافی، موشن گرافی، پوستر، بروشور، کتاب های آموزشی و سایر تکنولوژی های متنوع یادگیری انجام می شود.

علیپور با اشاره به اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند) با رویکرد اجتناب از تولید زباله و همچنین در نظر گرفتن مواردی همچون کاهش پسماند و توسعه تفکیک از مبدا با مشارکت شهروندان ، برنامه ریزی لازم در جهت فرهنگ سازی، آموزش و اصلاح الگوی مصرف شهروندان اظهار داشت: در فاز سوم  پویش پس از این «خانم های خانه دار» که  مدیریت اولین حلقه «مصرف» در چرخه تولید و دفع پسماند را برعهده دارند، جامعه هدف بوده، که سعی بر این است که اصلاح الگوی مصرف از نقطه شروع این چرخه یعنی خرید تا تولیدپسماند و نهایتاً تولید مجدد، از طریق طرح میدانی «خانه به خانه» در میان خانوارهای شهر تهران آموزش داده شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماندبا اشاره به اجرای موفقیت آمیز فاز اول و دوم کمپین پس از این افزود: در این مرحله علاوه بر انتشار گسترده تولیدات آموزشی کمپین در شبکه های اجتماعی همانند فازاول به مناسبت ماه محرم (پاکبان محرم باشیم) و فاز دوم به بهانه آغاز سال تحصیلی و استقبال از مهر(چطور دانش آموز محیط زیستی باشیم)؛ کارشناسان و آموزشگران مناطق 22 گانه با حضور در درب منازل بصورت چهره به چهره بین شهروندان، طرح کاپ را به صورت عملیاتی آموزش می دهند. همچنین اطلاع رسانی های لازم از طریق تبلیغات محیطی در سطح معابر شهر با نصب بنرهای حاوی پیام های فرهنگی و  فعالیت های رسانه ای انجام می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اجتماعی