جشنواره دانشجویی نیاز اصلی برای شکوفایی استعداد دانشجویان است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، حمید والایی مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های بزرگ تهران در کنفرانس خبری و آیین رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره هنری، دانشجویی ققنوس دانشگاه‌های تهران که صبح امروز در فرهنگستان هنر برگزار شد، گفت: جشنواره هنری، دانشجویی ققنوس محلی برای رقابت دانشجویان است در واقع در این جشنواره استعدادها و توانمندی‌های قشر دانشگاهی کشور به نمایش گذاشته می‌شود که باعث رشد و شکوفایی در عرصه علمی و فرهنگی است.

وی افزود: این جشنواره، جشنواره هنری، دانشجویی ققنوس امسال که دوره پنجم آن برگزار خواهد شد با ظرفیت 700 دانشجو و همکاری بیش از 60 دانشگاه برنامه‌ریزی شده است چرا که در این جشنواره فعالیت‌های علمی و دانشجویی و به خصوص فرهنگی دانشجویان به رقابت پرداخته می‌شود. 

والایی تصریح کرد: پنجمین جشنواره ققنوس بیشترین ظرفیت را برای شکوفایی دانشجویان مهیا می‌کند در واقع این جشنواره استعدادهای دانشجویان دانشگاه‌های بزرگ تهران را کشف کرده و آنها را در قالب بهترین اثرهای فرهنگی انتخاب خواهد کرد به طوری که در دو سال گذشته در برگزاری این جشنواره 30 هزار اثر توسط دانشجویان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های بزرگ تهران اضافه کرد: جشنواره هنری، دانشجویی ققنوس امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از هزار اثر در سطح دانشگاه‌های بزرگ تهران دریافت کند، این در حالی است که ما به دنبال آن هستیم که به افراد هنری ارزش داده و توانمندی‌های آنها را آشکار کنیم.

وی اضافه کرد: جشنواره ققنوس فرصتی است برای ترویج عرصه استعدادهای دانشجویی که ما توانسته‌ایم برای پنجمین سال متوالی در این زمینه گام برداریم، البته باید به این نکته اشاره کنم که در این دوره از جشنواره دانشجویان مقطع ارشد و دکتری و همچنین اساتیدی که در حوزه هنری انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند می‌توانند در بخش ویژه آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی در پایان گفت: جشنواره هنری، دانشجویی ققنوس برای شرکت همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های بزرگ تهران برنامه‌ریزی کرده است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که دانشجویانی که از سال 96 به بعد فارغ‌التحصیل شده‌اند می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. این در حالی است که سال آینده این جشنواره با نگاه ویژه مردمی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/