جشنواره دانشجویی باعث شکوفایی توانمندی دانشجویان می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، هما خاکپاش بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در  کنفرانس خبری و آیین رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره هنری و دانشجویی ققنوس در دانشگاه‌های تهران که صبح امروز در فرهنگستان هنر برگزار شد، گفت: وجود جشنواره‌های هنری و دانشجویی می‌تواند یکی از محورهای اصلی برای رشد و شکوفایی دانشجویان در فعالیت‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی باشد؛ چراکه این جشنواره‌ها توانمندی دانشجویان را در حوزه‌های مختلف هنری کشف کرده و باعث پیشرفت و رشد علمی آنها می‌شود.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که امروزه باید در همه نهادها و سازمان‌های فرهنگی و هنری به آن پرداخته شود، موضوع بحث حمایت از جشنواره‌های دانشجویی است، به طوری که این جشنواره‌ها فرصتی را برای دانشجویان مهیا می‌کند تا در آنجا بتوانند تخصص و استعداد خود را به نمایش بگذارند.

خاکپاش تصریح کرد: اگر سیستم نظام آموزشی کشور به دنبال مهارت‌افزایی و کارآفرینی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مراکز علمی و دانشگاهی است، باید با حمایت ویژه از جشنواره‌های هنری دانشجویی در این زمینه گام بردارند. درواقع باید بگویم حضور دانشجویان و قشر دانشگاهی در جشنواره‌های هنری می‌تواند پلی باشد برای پیشرفت آنها و همچنین ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی را در خود دارد.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون اضافه کرد: افرادی که در عرصه‌های فرهنگی فعالیت می‌کنند، از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند، به طوری که باید مشمولان و نهادهای فرهنگ اجتماعی و حتی علمی برای این قشر از جامعه برنامه‌ریزی کرده و حمایت‌های مالی خود را از آنها دریغ نکند؛ چراکه کشور ما دارای فرهنگ غنی است. به اعتقاد من امروز زمان آن رسیده تا از وجود نیروی انسانی و افراد هنری که در مراکز علمی و دانشگاه‌ها دارای تخصص و استعداد هستند را حمایت کرده و آثار آنها را در معرض دید قرار دهیم.

وی در پایان گفت: به هر میزانی که از جشنواره‌های هنری دانشجویی حمایت شود، به همان میزان ما شاهد آثار فاخر و دستاوردهای هنری زیادی خواهیم بود که در این زمینه باید سازمان‌های مربوطه برای این قشر از جامعه برنامه‌ریزی بلندمدتی را انجام دهد.

انتهای پیام/