مانور قطع برق 11 مرکز حساس تهران

به گزارش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خبرنگار اقتصادی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خبرگزاری فارس،‌‌ غلامرضا جلالی در هشتمین رزمایش سراسری قطع برق و آماده‌به‌کاری مولدهای برق اضطراری با اشاره به اینکه سامانه برای آزمون کارکرد سیستم‌های برق اضطراری دستگاه‌ها این برنامه به صورت روتین انجام می‌شود، گفت: امسال خوشبختانه هشتمین سال است که تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها با آمادگی توانیر این برنامه اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد که تنها الزام استفاده و در اختیار داشتن ژنراتورهای برق کافی نیست، بلکه باید این دستگاه‌ها آماده‌به‌کاری را هم در سرلوحه کار خود قرار دهند.

جلالی تصریح کرد: الزام استفاده از در اختیار داشتن ژنراتورهای برق باید از طریق ارائه طرح در مجلس توسعه پیدا کند و مورد اهمیت بیشتری قرار گیرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: موضوع استفاده از ژنراتور برق در شرایط پیک برق می‌تواند به مدیریت برق در زمان پیک کمک بسیار زیادی کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در این رزمایش که با رمز یا صاحب‌الزمان(عج) ادرکنی آغاز شد مراکز حساسی در تهران قطع برق داده شد تا مولدها و ژنراتورهای آنها فعال و میزان آماده به کاری این دستگاه‌ها و سازمان‌ها تخمین زده شود.

بنا بر این گزارش این 11 مرکز شامل سامانه ترافیک و عبور و مرور راهور، دیسپاچینگ پالایش و پخش (سامانه سوخت کشور) مرکز تصفیه آب جلالیه، سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران، شرکت توزیع برق تهران، شرکت ملی گاز، ماکروویو امام خمینی(ره) (شرکت مخابرات)، سامانه ترافیک مترو، سازمان پدافند غیرعامل کشور و دیتا سنتر بانک مرکزی قطع برق داده شده تا برق آنها از طریق دیزل ژنراتور تامین شود.

این برنامه که از ساعت 2 اجرا شد، در سراسر کشور نیز برای برخی مراکز حساس و حیاتی اعمال شد. استان‌هایی مثل البرز، اهواز، بوشهر، هرمزگان، آذربایجان شرقی و سیستان و بلوچستان قطع برق داده شد و برای تامین برق آن مراکز از دیزل ژنراتورها استفاده شد. البته برخی از مراکز مثل بندر لنگه به دلیل اینکه دیزل ژنراتور آنها آماده‌به‌کار نبود، پس از قطع برق این دیزل ژنراتورها این مرکز فعال نشدند.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اقتصادی