کمتر از 50 درصد مراکز حیاتی تهران به دیزل ژنراتورهای برق مجهز هستند

به گزارش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خبرنگار اقتصادی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خبرگزاری فارس،‌‌ حسین صبوری در هشتمین رزمایش سراسری قطع برق و آماده‌به‌کاری مولدهای برق اضطراری با اشاره به اینکه در تهران 4.5 میلیون مشترک برق داریم که 13 درصد برق مشترکان کشور را شامل می‌شود، گفت: 32 هزار کیلومتر شبکه توزیع برق در کشور وجود دارد که 70 درصد آن زمینی و 19 هزار دستگاه پست داریم.

وی با بیان اینکه 10 درصد برق کشور در تهران مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اوج مصرف برق کشور در تابستان است و سالیانه همواره 2.5 درصد مصرف برق رشد پیدا می‌کند، اما در سال 97 و 98 علی‌رغم اینکه 100 هزار مشترک به مشترکان برق اضافه شد، مصرف پیک در تهران کمتر از 2 درصد رشد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شرکت‌های توزیع برق در راستای برنامه‌های صنعت برق کشور به دنبال تامین برق پایدار گفت: ما همه‌ساله با استفاده از فناوری‌ها و نوآوری‌ها تامین برق پایدار را پایش می‌کنیم.

صبوری اضافه کرد: امسال 15 درصد قطع برق ناشی از مشکلات فنی کاهش داشت.

وی با اشاره به اینکه استفاده از مولدهای برق و دیزل ژنراتور در مراکز حیاتی و حساس ضروری است، گفت: 631 مرکز حیاتی و حساس در تهران وجود دارد و سالیانه مراسم‌های زیادی در سطح بین‌المللی در تهران برگزار می‌شود، پس مدیریت این مراکز از لحاظ تامین برق پایدار یک اقدام سخت و دشوار است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با بیان اینکه در حال حاضر با 5 مرکز دیسپاچینگ و 250 اکیپ عملیاتی این برنامه را که همانا تامین برق پایدار شهر تهران است را انجام می‌دهیم، گفت: تمام مشترکان برق دیماندی و مشترکان بزرگ مجهز به کنتور هوشمند هستند و از راه دور قرائت و کنترل می‌شوند.

صبوری در خصوص پروژه ملی حذف قبوض کاغذی برق نیز گفت: این پروژه ملی دو ماه زودتر از سایر استان‌ها کلید زده شد. بنابراین با این اقدام قبوض کاغذی برق 4.5 میلیون مشترک حذف و با پیامک به آنها صورتحساب ارسال می‌شود.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با حذف قبوض کاغذی برق از صدور و چاپ 30 میلیون قبض برق جلوگیری شد که سالانه حدود 30 میلیارد تومان صرفه‌جویی در پی داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران تاکید کرد: حوادث همواره شبکه برق را تهدید می‌کند، لذا طبق قوانین و مقررات مراکز حیاتی و مهم نیازمند این هستند که به دیزل ژنراتورها مجهز باشند، بنابراین با افزایش سازمان‌هایی که مجهز به دیزل ژنراتور باشند، شاهد این خواهیم بود که برق پایدار برای این مراکز تامین شود.

صبوری گفت: از 631 مرکز حیاتی 260 مرکز مجهز به سیستم‌های اضطراری و دیزل ژنراتور شده‌اند، البته باید اذعان شود برخی مراکز برای شرکت توزیع برق امکان مراجعه وجود نداشت.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اقتصادی