بهنام امیری در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: در فاز دوم رتبهبندی کسب و کارهای الکترونیکی دارای نماد اعتماد الکترونیکی در پروفایل فروشگاههای اینترنتی رتبهبندی فروشگاهها برای مشاهده عموم قرار داده میشود.
معاون تسهیل تجاری و توسعه کاربری مرکز تجارت الکترونیکی افزود: از طریق انتشار عمومی رتبهبندی کسبوکارهای اینترنتی مراجعهکنندگان میتوانند به راحتی وضعیت یک فرورشگاه اینترنتی را در زمینههای مختلف از جمله مالی، پاسخگویی به شکایات، سوابق تخلفات، سابقه فعالیت و امثال آن را بررسی و با سایر فروشگاهها مقایسه کنند و سپس اقدام به خرید از آن فروشگاه کنند.
وی بیان داشت: در فاز اول رتبهبندی کسب و کارهای الکترونیکی دارای نماد اعتماد الکترونیکی طی یک دوره یک ساله رتبهبندی فروشگاهها برای خود فروشگاه قابل مشاهده بود بدین ترتیب که هر فروشگاه اینترنتی از طریق مشاهده اطلاعات رتبه خود را با سایر فروشگاهها مقایسه میکرد اما در فاز دوم این رتبهبندی برای عموم قابل مشاهده خواهد بود.
امیری با بیان اینکه این رتبهبندیها از اواخر آبان ماه 1398 قابل رویت خواهد بود افزود: این سیستم تکاملی است و احتمالا در سال آینده هم یک ویرایش خواهد داشت.
معاون تسهیل تجاری و توسعه کاربری مرکز تجارت الکترونیکی بیان داشت: اما مراجعهکنندگان به فروشگاههای اینترنتی باید بدانند که این رتبهها تضمین کننده کسب و کار نیست و این مرکز رتبه تضمینی به هیچ کسب و کاری نمیدهد بلکه سطح ریسک از طریق مرکز تجارت الکترونیکی برای فروشگاه اینترنتی اعلام میشود.
انتهای پیام/