سلیمی: برنامه‌ریزی دانشگاه علامه طباطبایی برای تبدیل ایده دانشجویان به ثروت

حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه این دانشگاه به دنبال مهارت افزایی دانشجویان است، گفت: دانشگاه علامه طباطبایی از ۴ سال گذشته گام خوبی را برای تغییر رویکرد فعالیت‌هایش انجام داده به طوری که با راه اندازی مراکز رشد، آزمایشگاه علوم شناختی و مرکز کارآفرینی و مهارتی مسیر حرکت دانشجویان خود را به سمت فعالیت های نوآورانه تغییر داده است.

*  بیش از ۴۰ شرکت و ۶ شتاب دهنده در مراکز رشد این دانشگاه مستقر هستند

 وی افزود: در حال حاضر دانشگاه علامه طباطبایی بیش از ۴۰ شرکت و ۶ شتاب دهنده در مراکز رشد این دانشگاه مستقر هستند به طوری که سالی  ۵ هزار نفر از دانشجویان ما علاوه بر تحصیل در دوره های آموزش رسمی یک دوره آموزش مهارتی را می گذرانند و مدرک جداگانه دریافت می کنند.

*  این دانشگاه محلی برای تبدیل ایده های اساتید و دانشجویان به ثروت است

سلیمی تصریح کرد: این دانشگاه در راستای گسترش اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری رویدادهای متفاوتی را به طور مستمر برگزار می‌کند، در واقع باید بگویم که مراکز رشد دانشگاه علامه طباطبایی محلی برای تبدیل ایده‌های اساتید و دانشجویان به ثروت است که در این رابطه گروه‌های شتاب دهنده و صندوق نوآوری از آنها حمایت های مالی می‌کنند.

* دانشجویان آینده شغلی‌شان را خودشان می‌سازند

وی ادامه داد: ایده‌های دانشجویان و اساتید به صورت بخش خصوصی فعال در قالب شرکت  دانش بنیان شروع به کار می‌کنند در واقع دانشجویان با فعالیت در این شرکت‌ها آینده شغلی‌شان را خودشان می‌سازند.

انتهای پیام/