کشاورزی اروپا نابودگر حیات وحش است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از یاهونیوز، بررسی که با همکاری پنج سازمان علمی و تحقیقاتی در اروپا و با مشارکت بیش از ۲۵۰۰ متخصص صورت گرفته، نشان می دهد که در صورت افزایش زمین های زیرکشت کشاورزی در اروپا و تخریب طبیعت و جنگل ها به منظور کاشت محصولات مختلف بسیاری از گونه های جانوری و پرندگان در قاره اروپا در آینده نزدیک در معرض خطر قرار گرفته یا به طور کامل منقرض می شوند.

 

رئیس کمیسیون اروپا و مقامات ارشد پارلمان اروپا نیز در جریان این توصیه ها قرار گرفته اند و از آنها خواسته شده برای تغییر روند فعلی هر چه سریع تر دخالت کنند.

در حال حاضر کشاورزان اروپایی برای زمین هایی که زیر کشت می برند مشوق های مالی و یارانه های مختلف دریافت می کنند و این امر باعث می شود آنها به گسترش زمین های کشاورزی خود و نابودی زیستگاه های طبیعی بسیاری از حیوانات علاقه داشته باشند و این امر می تواند به خشک شدن دریاچه ها و حتی تخریب نقاط کوهستانی برای تبدیل آنها به زمین های کشاورزی بینجامد.

محققان هشدار می دهند این سیاست گذاری که به مالیات دهندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا سالانه ۶۰ میلیارد یورو هزینه تحمیل می کند، می تواند بسیاری از نقاط روستایی را در آینده نزدیک به صحراهای غیرقابل سکونت مبدل کند و لذا باید هر چه سریع تر برای تغییر آن اقدام شود.

انتهای پیام/