کارهایی که علوم شناختی برای موفقیت رسانه انجام می‌دهد

فرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره رابطه علوم شناختی با رسانه‌ها گفت: علوم شناختی در حقیقت یکی از پایه‌های علمی اخیر و متاخر بشر است و البته سابقه اصلی که علوم شناختی دارد مربوط به دوره گذشته، زمان افلاطون و ارسطو است که علم منطق را پیش بردند و شناخت جدیدی را از پیرامون خودشان کسب کردند و بنیان‌گذارعلوم شناختی امروز شدند.
وی افزود: علوم شناختی علمی میان رشته‌ای است و شاخه های متعددی را دربر می‌گیرد، اندیشمندان و دانشمندان زیادی روی این قضیه کارمی‌کنند وهرروز این علم جدیدترمی شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان تاثیر رسانه‌ها برروی علوم شناختی گفت: اینکه رسانه‌ها در کجای کار این علوم قرار می گیرند یکی از ابعاد مهم علوم شناختی است، تفکر و شناخت بر موضوعات گروهی جامعه یکی از ابعاد این علم را دربرمی‌گیرد.
وی با تاکید بر اینکه جایگاه علوم شناختی درفضای رسانه‌ را نمی توان نادیده گرفت، خاطرنشان کرد: امروزه بسیاری از کشورهایی که رسانه‌های دنیا را در دست دارند وآنگونه که خودشان می‌خواهند سوق می‌دهند و می‌پرورانند از علوم شناختی استفاده فراوان کرده‌اند.
فلاحتی با اشاره به بیانات امام علی (ع) و تاکید ایشان برخودشناسی، گفت: رسانه‌ها می‌توانند جلوه‌های شناختی را به انسان ارائه دهند، البته این امر مستلزم هنرهای رسانه‌ای، شیوه بیان و مخاطب شناسی است.
عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زمانی رسانه می تواند حرفی را به مردم بقبولاند و آنها را به سویی جهت دهد که فکرو ذهن مردم وآداب و رسوم جامعه خویش را بشناسد و شیوه متفاوتی را در بیان خودش بکار گیرد که تمام این عوامل به علوم شناختی وابسته است.
انتهای پیام/