خمیر نانویی ایرانی برای جلوگیری از بخار گرفتگی شیشه عقب خودرو

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محققان ایرانی خمیر نانویی برای رفع بخارگرفتگی شیشه خودرو دارد. افزودن این خمیر به شیشه موجب هدایت الکتریکی و کاهش مقاومت شیشه در برابر الکتریسیته می‌شود در نتیجه می‌توان عملکرد گرمکن شیشه عقب خودرو را بهبود داد.

مقاومت به سایش و خراش مکانیکی و کاهش مقاومت عبور جریان از خواصی است که با افزودن این خمیر به شیشه عقب خودرو ایجاد می‌شود.

رضا حبیبی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان می‌گوید: «ما تنها تولیدکننده این نوع خمیر در کشور هستیم و در حال حاضر مشتریان متعددی در حوزه خودروسازی و دیگر صنایع داریم. در سال گذشته ۲ تُن خمیر نقره به مشتریان تحویل داده‌ایم و این در حالی است که ظرفیت ما در سال ۳ تن است. در حال حاضر برای توسعه بازار، به دنبال جذب مشتریانی ازخارج از کشور هستیم و از این رو رایزنی‌هایی با یک شرکت از کشور ترکیه انجام شده و امیدواریم به زودی سفارش از سوی این مشتری ثبت شود.»

حبیبی درباره فعالیت‌های شرکت های دانش بنیان می‌گوید: «ما  در حوزه فلزات گران‌بها فعالیت داریم و محصولات مختلفی نظیر خمیر، پودر و چسب در بخش فلزات گران‌بها تولید و به بازار عرضه می‌کنیم.»

از جمله مزیت‌های محصول تولیدی شرکت دانش بنیان در مقایسه با نمونه‌های وارداتی می‌توان به قیمت رقابتی و کیفیت این محصول اشاره کرد، در خمیر نقره تهیه شده با پودر نانوساختار، به علت ساختار نانومتری، امکان چاپ با شابلون در خطوط با عرض میکرونی و ارتفاع میکرونی دقیق امکان‌پذیر است. در این خمیر خطوط چاپ شده لبه‌های صاف و یکنواختی را به‌وجود می آورد که در چاپ مدارهای خیلی دقیق کاربرد دارد.

شرکت دانش بنیان همچنین تولیدکننده پودر نقره نانوساختار است. پودر نانوساختار دارای سطح ویژه بالا و خلوص فوق‌العاده و اندازه ذرات کروی تقریبا یکنواخت است. این پودر به‌عنوان پیش‌ماده ساخت خمیر هادی جریان، گریس‌های انتقال جریان، رنگ‌های پوششی شیلد الکترومغناطیسی و چسب‌های هادی جریان کاربرد دارد.

انتهای پیام/