شبیه‌سازی بازار کار هدف دانشگاه علامه طباطبایی برای دانشجویان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگژزاری فارس، جواد طاهرپور عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در چهارمین رویداد کارآفرینی چکاوک که در دانشکده اقتصاد این دانشگاه برگزار شد، گفت: مهمترین هدف ما در برگزاری رویداد کارآفرینی این است که دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را با مفهوم مهارت‌افزایی و کارآفرینی آشنا کرده و پس از پرورش آ‌نها آینده شغلی‌شان را در مسیر درست قرار دهیم، درواقع دانشجویان در این رویداد کارافرینی می‌توانند پس از گذراندن دوره‌های مختلف آ‌موزشی به راحتی و با اطلاعات کافی وارد چرخه کسب و کار شوند. 

وی افزود: از زمانی که دانشجویان فارغ‌التحصیل می‌شوند و تا زما نی که وارد بازار کار می‌شوند یک فاصله وجود دارد که در این فاصله ما آنها را با ایجاد شبیه‌سازی بازار  کار با مفهوم کارآفرینی و مهارت‌های ایجاد شغل آشنا کرده و به مرحله عمل می‌رسانیم. این در حالی است که در دو دهه اخیر شیوه کسب و کار تغییر کرده است. به طوری که کسب و کار به خارج از دانشگاه مقطعی بوده و عمر آن بسیار کم است اما کسب و کاری که از دانشگاه نشات بگیرد می‌تواند اینده دانشجویان را تضمین کند. 

طاهرپور تصریح کرد: یکی از اهدافی که ما در رویداد کارآفرینی به دنبال آن هستیم این است که ایده‌های دانشجویان را جمع‌آوری کرده و با تبدیل آنها به موقعیت‌های شغلی شیوه کسب و کار را به آنها بیاموزیم. به طوری که جوانان می‌توانند پس از آ‌موزش‌های تئوری در محیط‌های کسب و کار وارد شده و خودشان نیز پس از کسب تجربیات متولی شغل مورد نظر خود شوند. 

انتهای پیام/