صبوری دیلمی درباره نقش دلال ها در پایین نشان دادن کیفیت آسفالت تولیدی کارخانه های شهرداری تهران توضیحاتی داد.
صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفتوگو با خبرنگار ، درباره کیفیت آسفالت تولید شده کارخانههای تولید آسفالت شهرداری تهران و برخی از انتقادها نسبت به مشکل قیرزدگی آن با تأکید بر این نکته که در این حوزه دو موضوع حائز اهمیت است، گفت: نکته اول این است که قیر زدگی آسفالت بعد از دو سال و در فصل تابستان که دمای هوا افزایش پیدا میکند رخ میدهد و این مشکل(قیرزدگی) در آسفالتی که تازه ریخته شده مشاهده نمیشود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تأکید بر این نکته که برخی از تصاویر به دست آمده از مشکل قیر زدگی برای معابری بوده که در گذشته آنجا آسفالت ریخته شده است، گفت: من نمیگویم که آسفالت تولیدی ما قیر زده نیست، اما باید به این نکته نیز توجه کرد که در هر عملیات عمرانی درصدی پرت و کار خراب نیز وجود دارد و ما هیچ گاه این موضوع را انکار نمیکنیم.
صبوری دیلمی با اشاره به این نکته که در سال گذشته بالغ بر ۶۰۰ هزار تن آسفالت در پایتخت ریخته شده است، گفت: ما در مدیریت شهری این حجم آسفالت را در معابر پایتخت ریختیم و این آمار از عملکرد مدیریت شهری در آسفالت معابر در حالی است که در کل کشور وزارت راه و شهرسازی تنها سه میلیون تن عملیات آسفالت ریزی داشته است.
او با تأکید بر این نکته که آسفالت ریخته شده در پایتخت در حجم بالا انجام شده است، اظهار کرد: اگر ما به آمار ۶۰۰ هزار تن آسفالت ریخته شده در پایتخت نگاه کنیم آنگاه میتوانیم این درصد را برای آن قائل بشویم که یک تا ۳ درصد آسفالت تولیدی خراب و یا قیر زده باشد که نسبت به حجم آسفالت ریخته شده درصد خطای کم است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اقدامهای انجام شده در کارخانه تولید آسفالت شهرداری تهران گفت: زمانی که قیر وارد کارخانه میشود در همان ابتدا کیفیت قیر آزمایش میشود و اگر جواب قابل قبول نبود اجازه تخلیه قیر داده نمیشود و قیر برگشت می خورد.
صبوری دیلمی افزود: در بخش دیگر کنترل کیفیت آسفالت، در زمان تولید آسفالت در چندین نوبت کیفیت آن آزمایش می شود.
او با اشاره به قطع شدن دست دلالها در حوزه تأمین آسفالت مورد نیاز پایتخت با راه اندازی مجدد کارخانه تولید آسفالت شهرداری گفت: برخی از این اقدامها و صحبتها با مضمون کیفیت پاییت آسفالت تولیدی شهرداری جریانی است که از سوی برخی از افراد که دست آنها از رانت آسفالت با راه اندازی مجدد کارخانه آسفالت قطع شده ، انجام میشود.
بیشتر بخوانید:
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تأکید کرد: در تصاویر ارسالی برای ما از کیفیت پایین آسفالت معابر، کیفیت آسفالت پل حق شناس در محدوده بزرگراه نواب بود و این درحالی است که ما هیچ گاه در آن محدوده آسفالت ریزی نداشتیم.
صبوری دیلمی تأکید کرد: شهروندان تصاویر خرابی آسفالت در مناطق و معابر مختلف پایتخت را برای ما ارسال کنند تا ما نسبت به رفع مشکل اقدام کنیم.