به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانگشاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، براساس مطالعهای که روز پنجشنبه توسط دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW) منتشر شد، اکثریت قریب به اتفاق والدین استرالیا یا تقریباً ۹۲ درصد معتقدند که رسانهها و تلفنهای هوشمند تأثیر منفی بر رشد فرزندان خود دارند.
این تحقیق توسط موسسه آموزشی گونسکی UNSW سیدنی به منظور سنجش نگرش والدین و کشف میزان دید آنها از دستگاه های هوشمند از جمله تلفن و تبلتها تاثیری در رشد و بهزیستی فرزندانشان داشته است.
نتایج نشان داد که بیش از ۷۷ درصد والدین، رسانه های اجتماعی را عامل مهمی در روابط کمرنگ خانوادگی خود میدانند.
استاد تحقیقات موسسه و کارشناس مشهور آموزش بین المللی، پروفسور پسونی سهلبرگ گفت: نتایج جدید به خوبی نشان میدهد زمان بازی کودکان با یکدیگر در خارج از منزل به شدت کاهش یافته و هر کودک با گجت هوشمند خود سرگرم است.
وی گفت: «این یافتههای جدید نشان میدهد که ۸۵ درصد والدین میگویند بچههای امروزی علاقهایی به بازی با همسنوسالان خود ندارند».
به گفته سهلبرگ، این ممکن است به معنای آن باشد که کودکان از قدمهای اساسی در امر توسعه رها نمیشوند.
سهلبرگ تأکید میکند: یادگیری از طریق بازی ممکن است مؤثرترین و آسانترین راه برای کمک به همه کودکان برای آموزش همکاری، حل مسأله، تاب آوری، خلاقیت و همدلی باشد که همگی به کسب مهارتهای شغلی در آینده بسیار کمک میکند.
با وجود شناخت بیشتر والدین از این مزایا که مورد تأیید مطالعات اخیر نیز است، بیش از ۹۰ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که تلفن های هوشمند و سایر رسانهها مقصر کاهش زمان برای کودکان برای فعالیتهای بدنی روزانه و بازی فعال در فضای باز هستند.
سهلبرگ خاطرنشان کرد: تلفنهای هوشمند مطمئناً در تمام زندگی ما اما در زمانهای مناسب و به روش های مناسب نقش دارند.
وی گفت: من فکر میکنم که جامعه فقط به تأثیر فناوری و رسانههای اجتماعی بر کودکان توجه میکند در حالیکه باید کنترل هایی در این زمینه انجام شود.
انتهای پیام/