بازنگری در نظام‌نامه جایزه ملی کیفیت/ این جایزه تنها مبنای ارزیابی کیفیت خواهد بود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مسلم بیات در مراسم بزرگداشت روز ملی کیفیت با بیان اینکه طبق قانون، سازمان ملی استاندارد به عنوان تنها متولی جایزه ملی کیفیت شناخته شده است، اظهار داشت: قصد داریم جایزه ملی کیفیت را به عنوان تنها مبنای ارزیابی کیفی در سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی معرفی کنیم. 

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی در کشور این است که مشتری و ذی‌نفع خودمان را نمی‌شناسیم، گفت: مشتری به عنوان مهمترین ذی‌نفع در جامعه به حساب می‌آید و البته خود جامعه نیز یکی از مشتریان بزرگ محسوب می‌شود. 

بیات با تأکید بر اهمیت کنترل کیفیت در کشور گفت: وقتی از موضوع کیفیت و کنترل آن صحبت می‌کنیم، از یک علم صحبت می‌کنیم. در کنترل کیفیت نیازمند آگاهی و علم هستیم.

وی با بیان اینکه در مدیریت کیفیت به دنبال آن نیستیم که کالای بی‌نقص ارائه کنیم، بلکه به دنبال ارائه کالایی با کیفیت قابل قبول هستیم، افزود: سطح کیفیت قابل قبول نیازمند سه فاکتور شامل حکمرانی خوب به معنی وجود یک رئیس خوب، تبدیل اهداف به کارهای عملیاتی و همچنین ایجاد اعتماد و اطمینان است.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: کیفیت صرفاً به منزله پیشگیری از فاجعه نیست، بلکه به معنی دستیابی به نتایج عالی و استفاده از فرصت‌ها برای بهتر شدن است. 

انتهای پیام/

برچسب ها:

اقتصادی