به گزارش خبرنگار اقتصاد بینالملل خبرگزاری فارس به نقل از اویلپرایس، کمتر از دو ماه دیگر تا آغاز سال نوی میلادی و آغاز اعمال قوانین جدید مربوط به سوخت کشتیها در جهان باقی مانده است و این مسئله اصلا به مذاق پالایشگاهها خوش نخواهد آمد.
به نظر میرسد اعمال این قوانین که مربوط به کاهش سولفور سوخت کشتیهاست یکی از بزرگترین عوامل اثرگذار در بازار جهانی نفت در سال 2020 خواهد بود.
از این پس پالایشگاهها ملزم شدهاند که سولفور سوخت تحویلی به کشتیها را به کمتر از 0.5 درصد کاهش دهند.
البته کشتیهایی که دارای تصفیه کننده سولفور باشند و بتوانند سولفور را از گاز پسماند احتراق موتور کشتیها جدا کنند می توانند همچنان به استفاده از سوخت پرسولفور ادامه دهند.
بنابراین پالایشگاهها باید چرخه تولید سوخت کشتی خود را بهینه سازی کنند که این مسئله هزینه زیادی برای آنها خواهد داشت.
در کنار مشکل در تطابق پالایشگاهها با استاندارد تولید پیشبینیها حاکی از آن دارد که تقاضای سوخت طی سال آینده نیز آنگونه که باید، خوب نخواهد بود که دلیل آن نیز کاهش رشد اقتصاد جهانی و مبادلات بینالمللی است.
روسیه یکی از کشورهایی است که قرار است اولتیماتوم سازمان کشتیرانی جهانی را رعایت نکرده و به استفاده از سوختهای پرسولفور ادامه دهد.
البته کشتیهای روس تنها میتوانند در آبهای سرزمینی این کشور به استفاده از سوختهای پر سولفور ادامه دهند که این مسئله از سوی وزارت انرژی این کشور نیز تائید شده است.
با توجه به آنکه بخش قابل توجهی از نفت خام تولیدی در روسیه پر سولفور بوده است به نظر می رسد روسیه یکی از کشورهایی است که بیشترین آسیب را از محل اعمال قوانین جدید خواهد دید.
انتهای پیام/