شیوه‌نامه تشکیل کمیته‌های تخصصی تحول دانشگاه آزاد ابلاغ شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیوه‌نامه تشکیل کمیته های تخصصی تحول را به جواد علمائی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی ابلاغ کرد.

طهرانچی خطاب به علمائی تأکید کرده نظر به سیاست‌های کلان دانشگاه مبنی بر ایجاد تحول در راستای ارتقای سطح کیفی به منظور ایجاد توسعه پایدار علمی و اقتصادی با بهره گیری از تمام منابع موجود در داخل و خارج از دانشگاه، شیوه نامه تشکیل کمیته های تخصصی تحول به معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه ابلاغ می شود.

وی همچنین تأکید کرده مقتضی است واحدها و مراکز دانشگاهی با مشارکت حداکثری در تشکیل این کمیته ها زمینه ایجاد تحول در رشته های علوم، مهندسی و کشاورزی را به وجود آورند.

در شیوه‌نامه تشکیل کمیته های تخصصی تحول آمده دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از بال‌های آموزش عالی کشور در سطح کلان و ملی از متولیان مؤثر در پیشبرد اهداف آموزش عالی است. توجه به استانداردها و تدوین قوانین و مقررات آموزشی و پژوهشی یکی از راهکارهای اساسی در زمینه رشد و کارایی و تحول آموزش عالی است. در این همین راستا به منظور دستیابی به مرزهای دانش و ایجاد هماهنگی در رشته های علوم، مهندسی و کشاورزی و استفاده از توان بخشهای مختلف در تدوین آئین نامه های مورد نیاز، کمیته های تخصصی متشکل از مدیران، کارشناسان و استادان در معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی تشکیل می شود.

براساس بندهای این شیوه نامه چشم انداز، ایجاد دانشگاهی در سطح تراز اول کشور و دانشگاه تراز مطرح در سطح بین المللی است.

همچنین در این شیوه نامه به اهدافی از جمله ارتقاء جایگاه علمی دانشگاه در حوزه معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی، بهبود مستمر کیفیت و توسعه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، برنامه ریزی بلند مدت جهت حل مسائل دانشگاه بر پایه شناخت نقاط ضعف، قوت، فرصت‌ها و تهدیدها اشاره شده است.

شیوه‌نامه تشکیل کمیته های تخصصی تحول آمده دانشگاه آزاد اسلامی شامل مواردی از جمله چشم انداز، اهداف، ارکان و وظایف شورای تحول و ارکان و وظایف کمیته های تخصصی، نحوه انتخاب و صدور احکام اعضا، نحوه تشکیل جلسات، رسمیت داشتن جلسات، صورتجلسات است.

انتهای پیام/